کد خبر: ۴۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - 18 August 2015
محسن جلال پور در حاشیه پنجاهمین نشست شورای گفتگوی دولت وبخش خصوصی در جمع خبرنگاران افزود: امروز شرایط برای سرمایه گذاری ها آماده است و برای رسیدن به رشد بالای 4 درصدی آن طور که تورمی اتفاق نیفتد چاره ای جز جذب سرمایه خارجی نداریم.
وی با بیان اینکه در جذب سرمایه گذاری خارجی باید از الگوی مناسب استفاده کنیم ، گفت:‌ 
چین ، هند، مالزی و سنگاپور در این باره عملکرد موفقی داشتند و در برخی از کشورها مانند کشورهای آمریکای جنوبی به علت استفاده نادرست از سرمایه گذاری های خارجی ، مشکلات در این کشورها بیشتر شد.

جلال پور با  اعلام آمادگی بخش خصوصی برای جذب سرمایه گذاری های خارجی افزود: در این باره باید راهبرد و برنامه مدون وجود داشته باشد زیرا نگرانیم سرمایه گذاری خارجی در شرایط مناسبی اتفاق نیفتد ، به افزایش بدنه اقتصادی دولت منجر شود ، بخش خصوصی را پشتیبانی نکند و به نهادهای دولتی رسوخ کند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت:‌اگر سرمایه گذاری های خارجی به سمت بخش خصوصی هدایت نشود عرصه رقابت بر بخش خصوصی تنگ خواهد شد و در این صورت توسعه پایدار را شاهد نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه گذاری خارجی باید با توانمندسازی بخش خصوصی همراه باشد، گفت: سرمایه گذاری ها بعد از گشایش در روابط اقتصادی و ایجاد فضای باز تجاری اتفاق خواهد افتاد و ما نیز توان مدیریت این سرمایه ها را به بهترین نحو داریم.

جلال پور افزود : البته قبل از جذب سرمایه گذاری ها نیازمند فضای بدون رانت و شفافیت در اقتصاد برای ورود سرمایه گذاران خارجی هستیم ضمن اینکه باید دادگاه های اقتصادی را هم تقویت کنیم تا زمینه برای حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصاد خارجی فراهم شود. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: