کد خبر: ۴۸۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۶ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - 13 August 2015
شمار تلفات انفجار در تیانجین چین به هفده نفر رسید و تلاش مقامات چینی برای امداد رسانی به آسیب دیدگان ادامه دارد.
به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان؛ شدت انفجار به اندازه ای بود که شیشه های ساختمان هایی را که در دو کیلومتری محل انفجار بودند، شکسته شده است.
در حال حاضر مقامات چینی در حال ارزیابی شمار تلفات و میزان خسارات این انفجارند و هنوز علت این انفجار مشخص نشده است.

انفجار در محلی که به تازگی توسعه داده شده بود، روی داده است و از این رو باید گفت این مناطق چندان از نظر جمعیتی فشرده نیستند ولی با توجه به اینکه شهر، با پانزده میلیون ساکن، یکی از بزرگترین شهرهای دنیا به شمار می آید، بسیاری از این انفجار متاثر شده اند.

چین، بهای انسانی سنگینی را برای توسعه صنایع خود می دهد و فقط برای نمونه در یک سال، هفت هزار نفر در معادن این کشور جان خود را از دست می دهند تا صادرات چین در حوزه های مختلف همچنان ادامه داشته باشد.

گذشته از آلودگی های زیست محیطی که صنایع چین به بار می آورند، دولت این کشور تلاش های گسترده ای را برای بهبود معیارهای امنیت کاری برای کارگران این کشور صورت داده است.

در حال حاضر مقامات چینی اعلام وضعیت فوق العاده کرده اند؛ خبرنگار سی ان ان با اشاره به اصطلاح به کار رفته در رسانه های چینی را که معادل انگلیسی آن حکومت نظامی تعبیر شده است گفت منظور از این اصطلاح، همان اعلام وضعیت فوق العاده است که در رویدادهایی مشابه در کشورهای دیگر اعلام می شود وگرنه ما هیچ اثری از حضور نظامیان و تجهیزات نظامی در این شهر ندیده ایم و برخی از نیروهای ارتش فقط برای امداد رسانی و معالجه آسیب دیدگان حضور دارند.

تدابیر امنیتی در مناطق نزدیک به محل انفجار نیز در حال حاضر افزایش داده شده است تا از ایمن بودن محل برای بازگشت شهروندان و ساکنان این مناطق در ساعات بعدی اطمینان حاصل شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: