کد خبر: ۴۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - 12 August 2015
عضو انجمن تولید کنندگان پروفیل در و پنجره یو پی وی سی گفت: هم اکنون واحدهای تولیدی غیرفعال در این حوزه در حال آماده کردن شرایط برای ورود دوباره به تولید این محصول هستند.
محمدجواد اقدامیان افزود: انتظار ما از دولتمردان این است با توجه به باز شدن درهای واردات و گشایش های جدید ، به جای کالاهای ساخته شده بی کیفیت ، فناوری وارد کشور شود.

وی اضافه کرد: دولت باید ارتباط خود را با انجمن ها و تشکل ها قوی تر و آنها را بیشتر وارد بازی کند زیرا این تشکل ها و انجمن ها با تجربیات خود توانستند در دوران تحریم سرپا بمانند.

اقدامیان گفت: هم اکنون بیش از نیمی از 42 واحد تولید پروفیل یو پی وی سی در کشور فعال نیست که علت آن واردات بی رویه است که با رفع تحریم ها ، این واحدها می توانند با تهیه مواد اولیه با کیفیت دوباره به چرخه تولید برگردند.

وی افزود: در حالی که 60 درصد از ظرفیت 150 هزار تنی نصب شده تولید یو پی وی سی در کشور غیر فعال است سالانه 20 هزار تن از این محصول وارد می شود که اگر این واردات انجام نشود می توانیم ضمن تأمین نیاز داخل ، مازاد تولید را صادر کنیم.

اقدامیان گفت: با تصمیم نادرست برخی دولتمردان در باز کردن درهای وارداتی و وارد کردن کالاهای بی کیفیت به بازار داخل ، برخی از تولید کنندگان انگیزه ای برای تولید ندارند.

وی افزود: از واردات کالای با کیفیت استقبال می کنیم زیرا فضای رقابتی ایجاد می کند اما می بینیم در حالی که تولید با کیفیت با ماشین آلات پیشرفته در ایران انجام می شود متأسفانه بازرگانان با دور زدن تعرفه ها ، کالاهای بی کیفیت را وارد می کنند.

اقدامیان گفت: برخی از این کالاها با روش های مختلف با تعرفه ای پایین تر از تعرفه کتاب واردات و صادرات ، وارد کشور می شود.

وی افزود: حدود 40 درصد از واحدهای تولیدی یو پی وی سی همتراز تولید کنندگان اروپایی هستند و این ظرفیت در 60 درصد بقیه نیز وجود دارد که بتوانند با برخی اقدامات خود را به این تراز برسانند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: