کد خبر: ۴۸۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - 10 August 2015
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: تنها سه درصد صنایع استان بیش از ۱۵۰ نفر اشتغال دارند و ۹۷ درصد مابقی صنایع کوچک هستند.
حسینقلی قوانلو اظهار کرد: صنایع کوچک می توانند با سرمایه گذاری کم اشتغال ایجاد کنند که این نقطه قوت است و از طرفی نیز با فشارهای اقتصادی ممکن است زود دچار چالش شوند.

قوانلو در ادامه با بیان این که صنعت استان در حال تحول است و ظرف سه سال آینده نیازی به حمایت های بالاتر و ملی نداریم، گفت: به همت تولید کنندگان طی سال گذشته ۱۵۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان شکل گرفت که این سرمایه گذاری بدون کمترین حمایتی از بانک های استان بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان اولین هدف در صنایع کوچک استان را راه اندازی دوباره واحدهای متوقف عنوان کرد و گفت: برای این منظور پایش را شهرک به شهرک در استان آغاز کرده ایم و در نظر داریم ظرف دو سال آینده این اقدام را به اتمام برسانیم.

راه اندازی ۱۰۰ واحد متوقف صنعتی
قوانلو با اشاره به قانون مهم خروج از رکود برای رفع موانع تولید گفت: اولین جلسه ستاد تسهیل را با محور عبور از موانع تولید اختصاص داده ایم و امیدوار هستیم بتوانیم مشکل اصلی صنایع کوچک ما که سرمایه در گردش است را با افزایش تسهیلات دهی بانک ها مرتفع کنیم.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۵۰ واحد از ۲۲۷ واحد متوقف صنایع ما مجدد راه اندازی شد و در نظر داریم امسال نیز با کمک بانک ها و لایحه خروج از رکود ۱۰۰ واحد صنعتی دیگر را مجدد راه اندازی کنیم. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: