مدیرعامل بانک رفاه کارگران گفت: در دنیای امروز بازاریابی به گونه ای است که بازاریابان احساس نیاز به کالا و خدمات در مشتری را خلق می کنند.
دکتر صدقی با اعلام این مطلب در نشست حوزه بازاریابی بانک نقش بازاریابی در میزان فروش و سودآوری کالا و خدمات را تعیین کننده دانست و اظهار داشت: بانک رفاه با بیش از نیم قرن تجربه ارتباط تنگاتنگی با اقشار وسیعی از جامعه برقرار کرده اما در شرایط جدید لازم است با اتخاذ رویکردهای نوین بازاریابی سایر مشتریان و ظرفیت ها هم به کار گرفته شوند.
دکتر صدقی ادامه داد: در دنیای امروز سازمان ها صرفا کالا و خدمات ارائه نمی دهند، بلکه با تحقیقات روانشناسی، جامعه شناسی و بررسی سوابق رفتارهای گذشته مشتریان، نیازهای جاری مشتریان را درک و نسبت به آن برنامه ریزی می کنند. شرکت ها و سازمان ها هم با استفاده از نتایج این تحقیقات در جامعه هدف خود ایجاد نیاز می کنند. تبلیغات و تحقیقات بازار هم به گونه ای است که مشتری به انتخاب نزدیک می شود و جهت گیری آن شکل می گیرد. بنابراین باید تحقیقات بازار جزو لاینفک حوزه بازاریابی بانک باشد. بدون تحقیقات، تبلیغات و نیاز سنجی نمی توانید کالای خود را به فروش برسانید.
وی افزود: ایجاد بازار و نیاز در مشتری باید قبل از تولید کالا و خدمات ایجاد شود. کالا باید در بازار و در تحقیقات بازاریابی شکل بگیرد. نتایج عملکرد شرکت های موفق و پیشرو دنیا هم این امر را اثبات کرده است که تحقیقات بازاریابی فروش را افزایش می دهد. حوزه بازاریابی در سازمان ها وظیفه سنگینی دارد. به دلیل فضای رقابتی اجرای تحقیقات برنامه ریزی شده، تبلیغات گسترده و نیازسنجی از مشتریان هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری بلندمدت است.
دکتر صدقی گفت: برای افزایش بهره وری نیاز به افزایش نیروی انسانی نیست، بلکه باید نیروهای انسانی متخصص شناسایی و در جایگاه موردنیاز مشغول به فعالیت باشند. ضمن اینکه باید آموزش نیروهای انسانی هم به صورت مداوم صورت گیرد.
دکتر صدقی در ادامه با تاکید بر اینکه کارکنان واقعی بانک کسانی هستند که در راستای توسعه و تعالی بانک تلاش می کنند و نه صرفاً کسانی که در استخدام آن هستند، افزود: تردیدی نداشته باشید کارکنانی که متعهد به تعالی و توسعه بانک هستند به وضوح دیده می شوند و به نحو مقتضی از آنها قدردانی می شود. کارکنانی هم که در راه پیشرفت بانک مجدانه تلاش نمی کنند از همراهی با مجموعه باز می مانند.