کد خبر: ۴۸۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - 24 November 2015
بی ام و کمپانی خودرو سازی آلمانی است که در اصل به معنای صنایع موتوری باواریا بوده و در زمینه تولید خودور های لوکس در جهان بسیار معروف است.

بانکداری ایرانی – سرویس بین الملل(خودرو)؛ بی ام و کمپانی خودرو سازی آلمانی است که در اصل به معنای صنایع موتوری باواریا بوده و در زمینه تولید خودور های لوکس در جهان بسیار معروف است. دفتر مرکزی این کمپانی در شهر مونیخ آلمان واقع شده و در سال 1916 به دست فرانتس یوزف پوب تاسیس شد، تا کنون نیز توانسته به یکی از بهترین تولید کنندگان خودرو در سطح بین الملل تبدیل شود. از این رو به معرفی محصول امسال این کمپانی تحت عنوان 2015 ای 8 می پردازیم.

ای 8 یک خودروی دوست دار محیط زیست و در واقع هیبریدی است که از طراحی یک خودروی کوپه برخوردار بوده و از نظر مصرف سوخت بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. این خودروی هیبریدی زیبا از آلومینیوم ساخته شده، وزن خودرو را به 3285 پوند رسانده است. ای 8 شامل مدل های مختلف رانندگی از جمله استفاده از موتور گازوئیلی، موتور الکتریکی و پک باتری یون لیتیم است.

نیرو محرکه ی این خودرو از دو مجموعه تامین می شود. یکی موتور 3 سیلندری 1.5 لیتری مجهز به توربوشارژر که 231 اسب بخار قدرت تولید می کند و دیگری موتور الکتریکی که توان تواید 131 اسب بخار قدرت را دارا است. مجموعه این دو با تولید 362 اسب بخار قدرت و 420 پوند فوت گشتاور، سرعت ای 8 را از صفر به 62 مایل در ساعت تنها در 4.4 ثانیه می رسانند. پس از آن نیز خودرو به حداکثر سرعت 155 مایل در ساعتی خود خواهد رسید. به علاوه ای 8 با استفاده از موتور الکتریکی به تنهایی توان طی 22 مایل مسیر را با سرعت 75 مایل در ساعت دارد، شارژ مجدد پک باتری نیز با اختلاف پتانسیل 220 ولت 1.5 ساعت زمان می برد.


بی ام و ای8، 184.6 اینچ طول و 76.5 اینچ عرض دارد و ارتفاع آن 51 اینچ است. این خودرو از یک طراحی خاص و جدید برخوردار است، چراغ های ال ای دی پشت نیز بر جذابیت آن تاثیر به سزایی داشته است. در داخل خودرو پس از چرم های مرغوب صندلی ها، صفحه نمایش 8.8 اینچی برای نمایش اصلاعات سیستم خودرو توجه را به خود جلب می کند. از دیگر امکانات خودرو می توان سنسور پارک، سیستم جهت یاب و سیستم گرمایشی اتوماتیک را نام برد.

از رقبای این خودرو هیبریدی که از سیستم های قدیمی تر موتور برخوردارند می توان به آئودی آر8، آستون مارتین وی8 و پورشه 911 جی تی 3 اشاره نمود. 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: