کد خبر: ۴۸۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - 07 August 2015
معاون فنی و امور گمرکی ایران از تشکیل کمیته پساتحریم در گمرک کل کشور خبر داد و گفت : این کمیته مسئولیت تدوین برنامه های فوری ، کوتاه و بلندمدت را در این دوره به عهده دارد .
محمدرضا نادری در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به شبانه روزی شدن ارائه خدمات گمرکی افزود: رویکرد اصلی کمیته پساتحریم افزایش خدمات به صادرکنندگان و خدمات ترانزیت و ارائه تسهیلات بیشتر به واحدهای تولیدی است.

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: یکی از موضوعاتی که خدمات رسانی گمرک را در پسا تحریم ارتقا می دهد هماهنگی با سازمان های مرتبط برای ارائه خدمات در ساعات بیشتر و حتی ارائه خدمات شبانه روزی در مرزهای زمینی و هوایی است که در دستور کار قرار دارد .

وی با اشاره به اینکه تفویض اختیارات بیشتر به گمرکات اجرایی برای تسهیل صادرات از تصمیمات فوری کمیته پساتحریم است ، گفت :‌ با این اقدام واحدهای تولیدی خدمات روان تر و سریع تری را برای صدور کالاهای خود به مقصد کشورهای دیگردریافت می کنند .

نادری درباره تزار تجارت خارجی ایران در چهار ماه امسال هم گفت: در این مدت تراز تجارت خارجی ایران مثبت 193 میلیون دلار بود.

معاون فنی و امور گمرکی ایران افزود: در چهار ماه امسال ، حجم مبادلات خارجی کشور بدون احتساب صادرات خدمات فنی و مهندسی، 27 میلیارد و 837 میلیون دلار بوده است.

نادری گفت: در این مدت 13 میلیارد و 822 میلیون دلار مربوط به واردات کالا به کشورمان بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 20.18 درصد کاهش نشان می دهد.

وی افزود: در همین مدت 14 میلیارد و 15 میلیون ریال کالا به خارج از کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 15 درصد کاهش نشان می دهد که این کاهش عمدتا به خاطر کاهش ارزش برخی اقلام متاثر از کاهش قیمت نفت است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: