کد خبر: ۴۸۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - 05 August 2015
رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل خواستار پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای صنعتی و تولیدی بر اساس لایحه حمایت از تولید شد.
حسین پیرموذن روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اردبیل گفت: اگر نگرش سیستم بانکی در پرداخت تسهیلات مطابق قانون حمایت از تولید صورت گیرد، بسیاری از مشکلات کنونی برطرف خواهد شد.

وی افزود: در اصل مطابق این قانون تسهیلات باید برای کمک به واحدهایی صرف شود که معوقات بانکی دارند و در فضای کنونی که گشایشی صورت گرفته و مباحث اقتصادی الویت دارد، باید بیشترین بهره را ببریم.

رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل با تاکید بر اینکه بانک ها باید طی هفته های آینده بودجه 93 را پرداخت کنند، ادامه داد: اعتبارات سالجاری باید بر اساس لایحه حمایت از تولید پرداخت شود.

او بیان کرد: با وجود تلاش های صورت گرفته همچنان طی سال جاری شرایط بخش خصوصی مناسب نیست؛ از محل بودجه سال گذشته باید تاکنون یک هزار و 270 میلیارد ریال پرداخت می شد اما در حالی که بودجه 1394 در حال تخصیص است، بخشی از آن مانده است.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل هم اظهار کرد: با وجود اینکه بارها عنوان شده اما برخی مباحث هنوز در بین سیستم بانکی جا نیافتاده است.
ارژنگ عزیزی اضافه کرد: واحدهایی که بین سال های 1389 تا 92 به دلایلی خارج از حیطه اختیار خود نتوانستند به تعهدشان در قبال بانک ها عمل کنند، با در نظر گرفتن شرایطی باید در اولویت دریافت تسهیلات بانکی باشند.
وی یکی از شروط را مصوبه کارگروه تسهیل در امور واحدهای صنعتی استان اردبیل عنوان کرد و گفت: بانک هایی که به این مصوبات عمل نکنند، برابر تاکیدات باید به مرکز گزارش شود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل همچنین گفت: به عنوان نمونه بانک های سپه، تجارت، صادرات، صنعت و معدن مجاز به پرداخت تسهیلات بخش صنعت هستند؛ بانک های توسعه تعاون، کشاورزی، رفاه کارگران در بخش کشاورزی؛ بانک های گردشگری و توسعه تعاون برای حوزه گردشگری؛ بانک های پارسیان، ملت، صنعت و معدن، انصار، توسعه تعاون، پاسارگاد و اقتصاد نوین نیز موظف به پرداخت تسهیلات ارزی هستند./ایرنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: