کد خبر: ۴۸۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۸ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - 02 August 2015
عضو هیات مدیره بیمه ایران درباره علت کاهش سهم این شرکت از حق بیمه تولیدی کشور به خبرنگار آنا گفت: نرخ‌شکنی ‌برخی شرکت‌های بیمه، تمدید کوتاه‌مدت برخی بیمه‌نامه‌های بزرگ و خروج پرتفوی‌های زیان‌ده از سیستم، از علل کاهش سهم بیمه ایران از حق بیمه‌هاست.
معاون فنی بیمه ایران با بیان اینکه سهم بیمه ایران از بازار بیمه در سال 91 معادل 46 درصد و در سال‌های 92 و 93 معادل 43 و 40 درصد بوده است، گفت: کاهش 2 تا 3 درصدی سالیانه سهم بیمه ایران از حق بیمه‌ها در بازار به علت تاسیس شرکت‌های جدید، طبیعی است.

 بر اساس گزارش اداره تحلیل‌های آماری بیمه مرکزی، میزان حق بیمه‌های تولیدی بازار بیمه در 3 ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۵ درصد و میزان خسارت پرداختی ۲۰.۴ درصد رشد داشته است. این در حالی است که سهم بیمه ایران به عنوان تنها شرکت دولتی بیمه در کشور از حق بیمه‌ها نسبت به سنوات گذشته کاهش یافته و به حدود 35.9 درصد رسیده است.

عضو هیات مدیره بیمه ایران درباره علت کاهش سهم این شرکت از حق بیمه تولیدی کشور به خبرنگار آنا گفت: نرخ‌شکنی ‌برخی شرکت‌های بیمه، تمدید کوتاه‌مدت برخی بیمه‌نامه‌های بزرگ و خروج پرتفوی‌های زیان‌ده از سیستم، از علل کاهش سهم بیمه ایران از حق بیمه‌هاست.

محمد حیدری افزود: سهم بیمه ایران هر ساله به میزان کمی از بازار کاهش خواهد یافت، مگر اینکه برای ما نیز همانند برخی شرکت‌های بیمه میزان سود مهم نباشد و تنها میزان فروش را مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه بیمه ایران در سال 93 پرتفوی آموزش و پرورش را به علت زیان‌ده بودن از سیستم خارج کرد، تصریح کرد: نوسانات بیمه‌نامه‌های عادی مانند اتومبیل چندان در سهم حق بیمه از بازار تاثیرگذار نیستند و بیمه‌های خطوط هوایی، شرکت‌های نفتی و... پرتفوی را جابه‌جا می‌کنند. کما اینکه به علت جابه‌جا شدن زمان صدور بیمه‌نامه‌ها، دوره زمانی یک ماه نمی‌تواند به عنوان ملاک عمل قرار گیرد.

معاون فنی بیمه ایران با بیان اینکه 29 شرکت بیمه در کشور وجود دارد، اظهار کرد: هر سال شرکت‌های بیمه جدید تاسیس می‌شوند و با توجه به اینکه سهامداران آنها از بخش‌های شبکه بانکی و یا صنایع هستند، طبیعی است که پرتفوی خود را از شرکت‌های بیمه بیرون بکشند.
وی با تاکید بر اینکه کاهش سهم از بازار به علت تاسیس شرکت‌های بیمه جدید کاملا طبیعی است، اضافه کرد: بیمه ایران در این وضع یا باید هیجان پرتفوی و سهم را صرف نظر از قیمت مورد توجه قرار دهد یا بر اساس قیمت تمام شده عمل کند.

حیدری با بیان اینکه باید پرتفوی زیان‌ده را از دست داد، عنوان کرد: بیمه ایران حاضر نیست چنین بیمه‌نامه‌هایی را با قیمت پایین صادر کند. کما اینکه برخی شرکت‌های بیمه‌ای دیگر این کار را برای افزایش میزان سهم خود از حق بیمه‌ها و یا بالا بردن میزان نقدینگی انجام می‌دهند.
به گفته وی، عمده کاهش سهم حق بیمه‌نامه‌های بیمه ایران در بخش درمان و اتومبیل و بیمه‌نامه‌های شخص ثالث بوده است، چرا که سایر شرکت‌ها این بیمه‌نامه‌ها را با تخفیف ارائه‌ می‌کنند و در مقابل بیمه ایران تخفیفی برای این بخش‌ها ندارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: