کد خبر: ۴۸۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - 02 August 2015
مالیات مستقیم و ارزش افزوده نیز طبق این توافق از سپرده موسسات غیرمجاز گرفته خواهد شد تا این موسسات مجبور به ورود به قانون دریافت مجوز یا ادغام با بانک‌های مجاز شوند.
 بانکداری ایرانی – سرویس اقتصاد کلان ؛رییس سازمان امور مالیاتی گفت: در صورت خواست حاکمیت، اطلاعات مودیان برای حذف یارانه پردرآمد‌ها برای اجرای قانون دراختیار نهاد حاکمیتی قرار داده می‌شود.

 علی عسکری با اشاره به این‌که این سازمان با بانک مرکزی در حال انجام توافقی برای ساماندهی به موسسات مالی غیرمجاز است، اظهار کرد: براساس این توافق هزینه پرداخت وام جزو هزینه‌های قابل قبول موسسات مالی غیرمجاز قرار نمی‌گیرد.

وی افزود: همچنین بر این اساس سود سپرده هم برای بانک و هم برای سپرده‌گذار درآمد به حساب می‌آید که هر کدام جداگانه مشمول مالیات خواهد شد.

عسکری همچنین عنوان کرد: مالیات مستقیم و ارزش افزوده نیز طبق این توافق از سپرده موسسات غیرمجاز گرفته خواهد شد تا این موسسات مجبور به ورود به قانون دریافت مجوز یا ادغام با بانک‌های مجاز شوند.

وی در پاسخ به دیگر پرسش در خصوص دریافت مالیات از دارایی های بلوکه شده پس از آزاد شدن، گفت: سازمان مالیاتی از دلار مالیات دریافت نمی کند و هرگاه که این دارایی های بلوکه شده وارد چرخه تولید و اقتصاد شود، نظام مالیاتی می تواند از آن مالیات بگیرد. 


معاول وزیر امور اقتصادی و دارایی، 14 هزار میلیارد تومان را کف فرار مالیاتی عنوان کرد و گفت: 200 هزار میلیارد تومان هنوز زیر چتر مالیات قرار ندارند و این در حالی است که تولید ناخالص داخلی کشور معادل هزار هزار میلیارد تومان است. 

به گفته وی، مالیات واقعی دریافتی از تولید ناخالص داخلی باید 15 درصد باشد که این رقم هم اکنون تنها هفت درصد است، بنابراین اقتصاد ایران ظرفیت دریافت مالیات تا حدود 150 هزار میلیارد تومان را دارد اما با شاخص هفت درصد مالیات دریافت می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: