کد خبر: ۴۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - 02 August 2015
7 هزار میلیارد تومان به توازن بخشی مناطق محروم اختصاص یافته است.
عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه پارسال مجلس شورای اسلامی از محل ماده 180برنامه توسعه پنجم برای توازن بخشی مناطق محروم 4 هزار میلیارد تومان اختصاص یافت و امسال این مبلغ به 7 هزار میلیارد تومان ارتقاء یافته است.

دکتر غلامرضا اسدالهی دیشب در جمع مردم روستای چهار برجی شهرستان مرزی تایباد افزود: این بودجه بین همه دستگاه ها توزیع خواهد شد و تلاش می شود تا عدالت که یکی از اهداف مهم نظام اسلامی است ، اجرا شود.

او گفت: باید همه تلاش کنند تا کشور به سمت تعادل و توازن اقتصادی پیش برود و با پیشبرد صنعت هم پای کشاورزی نیازهای اقتصادی پاسخ داده شود و بخشی از مشکل اشتغال جوانان نیز رفع شود زیرا با خشکسالی های چند ساله ، شاهد افت منابع آب های زیر زمینی هستیم و دیگر کشاورزی به تنهایی پاسخگوی نیازهای اقتصادی و معیشتی مردم نیست.

نماینده مردم شهرستان های تربت جام ، تایباد و باخرز علت مهاجرت روستانشینان به حاشیه شهرها را نبود کار و شغل برشمرد و گفت: امروز همه زیرساخت ها در شهرستان مرزی تایبادآماده و ما از همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در این شهرستان استقبال می کنیم.

اسداللهی با اشاره به ظرفیت های معدنی تایباد افزود: بیش از 22 نوع ماده معدنی در شهرستان تایباد مثل سیلیس ، آهن ، کرومیت و سنگ های ساختمانی وجود دارد که با بهر برداری از آن بخشی از اشتغال شهرستان حل خواهد شد.

او گفت: 92میلیارد تومان اعتبار برای گازرسانی به همه 130 روستای شهرستان های تربت جام ، تایباد و باخرز اختصاص می یابد که هم اکنون بیشتر روستاهای تایباد از برق ، راه آسفالته ، تلفن وآب آشامیدنی بهداشتی و بهسازی روستایی بهره مند هستند.

این نماینده مجلس از آغاز ساخت باند دوم جاده تایباد به مشهد مقدس نیز خبرداد.
شهرستان تایباد با بیش از 100 هزار نفر جمعیت و 70 درصد اهل سنت در منطقه مرزی شرق کشور قرار دارد و با افغانستان هم مرز است.
برچسب ها: مناطق محروم ، بودجه ، مجلس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: