کد خبر: ۴۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - 31 July 2015
وزیر صنعت با بیان اینکه پول ایران در چین پشتوانه تسهیلات صنایع است گفت: با اصلاح سیاست‌های بین‌المللی می‌توانیم منابع بیشتری را از خارج جذب کرده تا به نقدینگی صنایع کمک شود.
محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی مبلمان منزل در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: کل تولیدات صنایع مبلمان متکی به فعالان بخش خصوصی است و در حال حاضر 50 هزار واحد تولیدی در زمینه مبلمان فعالیت می‌کنند که تعداد اندکی از آنها کارخانه‌های متوسط و بزرگ هستند. 

وی خاطرنشان کرد: صنعت مبلمان رو به رشد بوده و فعالیت‌هایی که در این خصوص در این نمایشگاه مشاهده کردم امیدواری را برای افزایش صادرات این محصول فراهم می‌کند.
وزیر صنعت با بیان اینکه  صنعت مبلمان صنعتی مشتمل بر صنعتگران، مهندسان و طراحان است اظهار داشت: با توجه به فضایی که در کشور فراهم شده‌است بزودی روابط ما با کشورهای همسایه وجهان عادی خواهد شد که این امر با همت شورای مبلمان و اتحادیه‌ها زمینه افزایش صادرات این محصولات را فراهم می‌کند. در این زمینه وزارت صنعت پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهد. 

نعمت‌زاده در خصوص طلب چینی‌ها به ایران و نحوه واردات از این کشور در شرایط پساتحریم گفت: این سوال را باید از بانک مرکزی پرسید اما هیچ الزامی برای واردات از این کشور وجود ندارد و واردات به صورت آزادانه انجام می‌شود.
وی اضافه کرد: پولی که ما آنجا داریم پشتوانه تسهیلات است که بانک مرکزی در این زمینه تصمیم‌گیری نهایی را انجام می‌دهد. 

وزیر صنعت درباره کمبود نقدینگی در صنایع کشور گفت: کمبود نقدینگی دلایل مختلفی از جمله رکود، تورم، تغییر و افزایش نرخ ارز و مسائل تحریم دارد که بیشترین تاثیرات آن بر روی صنایع قابل مشاهده است.
نعمت‌زاده افزود: اقتصاددانان اعتقاد دارند در صورتی که نقدینگی افزایش یابد دوباره تورم جامعه افزایش می‌یابد اما ما معتقدیم هر چه نقدینگی بخش تولید افزایش یابد تاثیر چندانی بر روی تورم نخواهد داشت. 

سال 93 تسهیلات بانکها 40 درصد افزایش یافت
وی ادامه داد: به طور کلی نقدینگی از مشکلاتی بوده که در دو سال گذشته در حال پیگیری است به طوری که در سال قبل بانکها 40 درصد تسهیلات بیشتری به بخش صنایع و معادن اختصاص دادند اما این امر کافی نیست. 
وی افزود: دولت درصدد این است که سرمایه بانکها را افزایش دهد تا از این طریق آنها بتوانند تسهیلات بیشتری در اختیار صنایع قرار دهند. 

وزیر صنعت گفت: بنده فکر می‌کنم با اصلاح سیاست‌های بین‌المللی بتوانیم منابع بیشتری از خارج از کشور جذب کنیم تا به افزایش نقدینگی داخل کمک کند. 
نعمت‌زاده افزود: بانک ها در شرایط پساتحریم از طریق ارتباطی که با بانکهای خارجی برقرار می‌کنند می‌توانند خطوط اعتباری لازم را دریافت کنند تا حجم مبادلات افزایش یابد.
گفتنی است که وزیر صنعت در ارتباط با نقش فرانسه در صنایع داخلی از جمله صنایع خودروسازی پاسخی به خبرنگاران ارائه نداد. /تسنیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: