کد خبر: ۴۷۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۸ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - 29 July 2015
بسیاری از کسب و کار های پر رونق و مشهور در سراسر جهان جایگاه کنونی خود را به خاطر شرایط خاص و یگانگی خود به دست آورده اند.

بانکداری ایرانی – سرویس بین الملل(درآمد زایی بسیاری از کسب و کار های پر رونق و مشهور در سراسر جهان جایگاه کنونی خود را به خاطر شرایط خاص و یگانگی خود به دست آورده اند. کمپانی فدکس با گارانتی بسته های سفارشی و به تحویل به موقع آن ها، پیتزا دومینو با ارائه غذا ها زیر 30 دقیقه و کینگ برگر با مشارکت دادن مشتری در استفاده از سلیقه خود این جایگاه را به دست آورده اند. در واقع برای رسیدن به یک کسب و کار ایده آل باید بتوانید از بقیه افراد متمایز شوید و تفاوت را به ارباب رجوع خود انتقال دهید، این مطلب منجر می شود تا در میان رقیبان خود به رقابت قوی تری بپردازید و شانس بیشتری برای برد میدان داشته باشید.

برای مثال دندانپزشکی برای متفاوت ساختن شرایط کاری خود از ما بقی همکاران تصمیم به طراحی دکوراسیونی کاملا متفاوت و متمایز از فضای معمول می گیرد. البته این تغییرات بایستی همگام با فرهنگ جامعه مربوطه باشد تا هم به درآمد بیشتر و ارباب رجوع بیشتر منتهی گردد و هم حس تمایز را در مخاطب القا کند.

راه کار شما برای ایجاد کسب و کاری ایده آل و متفاوت، بازی مثبت با ذهن مخاطب است اما چگونه این کار را انجام دهید؟ به طور معمول مردم از مکان هایی که سرویس های متفاوتی عرضه می کنند و یا فضای متقاوتی دارند استقبال بیشتری می کنند. در ادامه به چندین نکته ی مهم برای نیل به این هدف اشاره خواهیم نمود.

در مرحله ی اول رقابت را بررسی کنید، رقیبان خود را بشناسید و نقاط ضعف و قدرت خود و آن ها را مقایسه کنید. می توانید از نقاط قدرت آن ها درس گرفته و ضعف هایشان را به نفع خود استفاده کنید. در مرحله ی دوم راه هایی را بررسی کنید که به بهبود شرایط شما کمک خواهند کرد، ممکن است افراد بسیار دیگری نیز در زمینه کاری شما فعالیت کنند، باید سعی کنید همواره چیزی بیشتر و متفاوت تر از بقیه برای ارائه به مشتری در دست داشته باشید. در گام سوم اگر طی بررسی های خود به این نتیجه رسیدید که از بقیه رقیبان خود بهتر نیستید پس برای بهتر شدن به سختی تلاش کنید! این دقیقا همان کاری است که در مثال دندان پزشک مطرح شد. مرحله ی بعدی شناسایی مواردی است که ارباب رجوع شما از آن ها بیزار است، نقاط ضعف آن ها را بشناسید و پوشش دهید. و اما مرحله ای بسیار مهم پیش روی شما خواهد بود و آن تسلیم نشدن است، به توانایی های خود اعتماد کنید و به زودی نا امید نشوید. همواره هر شکست اگر درست مدیریت شود مقدمه ای برای پیروزی و تجربه اندوزی خواهد بود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: