کد خبر: ۴۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - 26 July 2015
در مجمع عمومی عادی سالانه این بانك كه در روز سه شنبه 30 تیرماه در سالن همایش های ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی با حضور اكثریت سهامداران (صاحبان 92 درصد سهام) برگزار شد، صورت های مالی سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1393 به تصویب رسید.

بنا بر تصمیم سهامداران در مجمع عمومی عادی سالانه بانك كارآفرین، مصوب شد كه به هر سهم بانك كارآفرین برای سال مالی 93، مبلغ 210 ریال سود خالص پرداخت و مابقی نیز به حساب سود انباشته جهت افزایش سرمایه منظور شود.

 در مجمع عمومی عادی سالانه این بانك كه در روز سه شنبه 30 تیرماه در سالن همایش های ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی با حضور اكثریت سهامداران (صاحبان 92 درصد سهام) برگزار شد، صورت های مالی سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 1393 به تصویب رسید.

عطاءاله آیت اللهی، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره بانك كارآفرین با ارائه گزارشی به سهامداران، به وضعیت مالی سال 93 در بخش درآمدها و بدهی ها اشاره كرد و گفت: در سال 93 جمع دارایی های بانك مبلغ 112,073 میلیارد ریال است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل كه دارایی های بانک 100,258 میلیارد ریال بوده است، 12 درصد رشد داشته است.

وی همچنین تصریح كرد: در سال مالی منتهی به 92 درآمد حاصل از تسهیلات بانك مبلغ 12,495 میلیارد ریال بود، در حالی كه در سال مالی 93 این مبلغ به 16،653 میلیارد ریال رسیده و 33 درصد رشد را در این شاخص تجربه كرده است.

وی در ادامه با اشاره به قانونمداری و شفافیت بانك در اجرای قانون گفت: 85 درصد از درآمدهای بانك از محل فعالیت های بانكی حاصل شده، نه بنگاه داری؛ و این مسأله یكی از افتخارات این بانك و همچنین از عوامل اصلی رشد EPS بانك در سال های اخیر بوده است.

آیت اللهی با ارائه بخش دیگری از گزارش خود به سهامداران گفت: در سال مالی گذشته، بانك كارآفرین حائز رتبه نخست در گروه بانك ها و موسسات مالی و اعتباری از لحاظ شاخص بازدهی فروش براساس رتبه بندی صد شركت برتر IMI-100 و رتبه دوم شفافیت مالی در میان گروه بانك های برتر كشور براساس ارزیابی سازمان بورس و اوراق بهادار شد.

مهندس آیت اللهی در ادامه با اشاره به افزایش تعداد شعب بانك در سال 93 در مقایسه با سال 92 اظهار داشت: تا پایان سال 92، بانك کارآفرین دارای 98 شعبه در سراسر كشور بود، اما در سال 93 به دلیل عدم توفیق كسب مجوز از بانك مركزی افزایش قابل توجهی نداشت.

همچنین وی اظهار داشت: بانك در حال حاضر مجوز 7 شعبه جدید را اخذ نموده و در پی آن هستیم كه طی دو ماه آینده، تعداد شعب دایر بانك را به 108 شعبه برسانیم.

 آیت اللهی در ادامه خاطرنشان كرد: برنامه بانك كارآفرین در سال جاری رساندن این تعداد حداقل به 120 شعبه است.

 مدیرعامل بانك كارآفرین با اشاره به سناریوهای بانك جهت آمادگی برای شرایط پساتحریم خاطرنشان كرد: مدیریت امور بین الملل بانك خوشبختانه از همان سال های ابتدایی تأسیس خود سنگ بنای محكمی را از نظر جذب پرسنل كارآزموده و مدیریت شایسته پایه گذاشته است. اما با این حساب بانك می بایست از نظر امكانات سخت افزاری نیز خود را مهیای این پیشامد بزرگ كند.

آیت اللهی در بخشی دیگر از گزارش خود با اشاره به توسعه زیرساخت های بانكداری الكترونیك در بانك كارآفرین برای سال 94، یادآور شد: یكی از اولویت های ما در سال پیش رو، توسعه بانكداري الكترونيكي با بالا بردن ضريب امنيت اعم از سخت افزاري و نرم افزاري جهت حفظ اطلاعات و دارائي هاي مشتريان گرانقدر، تنوع بخشي در خدمات بانكداري نوين، عرضه محصولات متنوع جديد و توسعه شبكه خدمت رساني از طريق ايجاد فضاهاي جديد است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: