کد خبر: ۴۷۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۶ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - 25 July 2015
براساس قوانین فعلی و با مجوز بیمه مرکزی اشخاص خارجی تا 20 درصد و با مجوز هیئت وزیران تا 49 درصد می‌توانند سهام شرکت‌های بیمه ایرانی را خریداری کنند.
بانکداری ایرانی – سرویس بانک و بیمه؛ رحیم مصدق با بیان اینکه شرکت های بیمه خارجی تاکنون تقاضایی برای تاسیس شعبه در ایران ارائه نکرده‌اند، افزود: براساس قوانین فعلی و با مجوز بیمه مرکزی اشخاص خارجی تا 20 درصد و با مجوز هیئت وزیران تا 49 درصد می‌توانند سهام شرکت‌های بیمه ایرانی را خریداری کنند.

وی افزود: در مناطق آزاد هم شرکت های خارجی بیمه می‌توانند تا 99 درصد سهام شرکت بیمه را با حفظ اصالت ایرانی بودن شرکت داشته باشند.

معاون بیمه مرکزی درباره افزایش تعداد شرکت های بیمه داخلی هم گفت: 4 شرکت بیمه در مرحله دریافت مجوز از بیمه مرکزی هستند که از این تعداد، ‌3 شرکت در مرحله انجام اقدامات مربوط به مبارزه با پولشویی و یک شرکت با دریافت موافقت اصولی پذیره‌نویسی در بورس هستند.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با اشاره به فرایندی که شرکت‌های بیمه بعد از موافقت شورای عالی بیمه برای دریافت مجوز طی کنند، گفت: بعد از اعلام نظر شورا درباره تقاضای تاسیس بیمه به وزارت اقتصاد باید کارهای مربوط به مبارزه با پولشویی انجام ‌شود.

وی با بیان اینکه سه شرکت بیمه صبا، شرکت بیمه خاورمیانه و شرکت بیمه اتکایی پرشین ری مورد تایید شورای عالی بیمه قرار گرفته‌اند، گفت: مدت زمان طی شدن مراحل دریافت مجوز به خود شرکت‌ها بستگی دارد چرا که آنها باید مدارک مورد نیاز را به بیمه مرکزی ارائه کنند. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: