کد خبر: ۴۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - 25 July 2015
مدیر عامل بانک توسعه صادرات و اعضای هیات مدیره انجمن صادرکنندگان خدمات فنی ومهندسی راه های دستیابی صادرات این نوع خدمات به رقم 20 میلیارد دلار در سال را بررسی کردند.
مدیر عامل بانک توسعه صادرات و اعضای هیات مدیره انجمن صادرکنندگان خدمات فنی ومهندسی راه های دستیابی صادرات این نوع خدمات به رقم 20 میلیارد دلار در سال را بررسی کردند.

در اين نشست دكتر علي صالح آبادي بااشاره به ظرفيت بالاي صادرات خدمات فني مهندسي تصريح كرد: بايد با جلسات مستمر كه بين بانك و اين انجمن برگزار مي شود زمينه را براي تدوين نقشه راه صدور خدمات فني و مهندسي فراهم كنيم.

وي درخصوص نقش نظام تصميم گيري ها در ساختارهاي دولتي جهت تسهيل در امر صدور خدمات فني و مهندسي گفت: لازم است بازنگري در اين ساختارها به گونه اي  صورت بگيرد كه ضمن توجه به امر سرعت، نگاه راهبردي به حوزه صادرات خدمات فني و مهندسي در همه حال تقويت شود.

دكترصالح آبادي با اشاره به رفع تحريم ها در چند ماه آتي اضافه كرد : درحال حاضر براي دوران پسا تحريم كميته‌هايي در بانك تشكيل شده است تا بتوانيم بار ديگر با بانك هاي سراسر جهان ارتباط كارگزاري برقرار كنيم.

مديرعامل بانك توسعه صادرات همچنين بر لزوم آموزش نيروي انساني در دوره زماني توافق تا لغو كامل تحريم ها تاكيد كرد و گفت : در حوزه هايي چون فناوري اطلاعات و ارتباطات، اعتبارات و بين الملل نياز به برنامه ريزي و بازسازي ظرفيت هاي نيروي انساني متخصص جهت پيشبرد اهداف داريم.

رييس هيات مديره بانك توسعه صادرات ايران با اشاره به اهتمام بانك در موضوعاتي چون اعطاي خط اعتباري، صدور ضمانتنامه و همكاري سنديكايي با بانك هاي ديگر براي پرداخت تسهيلات وگشايش اعتبار بر عزم جدي بانك جهت مساعدت به صادركنندگان خدمات فني و مهندسي تاكيد كرد.
وي تصريح كرد: بانك توسعه صادرات ياور صادركنندگان است و از هركمكي كه بتواند به رشد صادرات غيرنفتي بيانجامد ، دريغ نخواهد كرد.

در اين نشست اعضاي انجمن صادركنندگان خدمات فني و مهندسي با طرح مسائل و مشكلات خود خواستار برقراري ارتباط هرچه بيشتر با بانك و استمرار جلسات هم انديشي به منظور تحقق افزايش صادرات اين نوع خدمات شدند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: