کد خبر: ۴۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۱ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - 23 July 2015
اعلام رشته‌های مورد نیاز بازار کار و بهبود شرایط اشتغال زنان از مهمترین اخبار حوزه کار در هفته جاری بود.

اعلام رشته‌های مورد نیاز بازار کار و بهبود شرایط اشتغال زنان از مهمترین اخبار حوزه کار در هفته جاری بود.
 این هفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بهبود وضعیت کلی اشتغال در آینده خبر داد و گفت: شرایط اشتغال زنان بهبود یافته و تشکل‌های زنان افزایش پیدا می‌کند.

علی ربیعی، گسترش وحمایت از تشکل‌های زنان را بخشی از فعالیتهای این وزارتخانه عنوان کرد و افزود: مشارکت زنان در تشکل‌های حوزه رفاه و مشارکت جمعی همواره گسترده بوده و امیدواریم وضعیت زنان در این بخش را ارتقا بدهیم.

وی از تشکل‌های کارگری زنان خواسته تا به دنبال بنیان‌های زنان باشند و شرایط فعالیت‌های زنانه را به وجود آورند.

ربیعی نسبت به صدور دفترچه‌های تامین اجتماعی در مشاغل اجباری ابراز امیدواری کرده و گفته است: در مشاغل رسمی وغیر رسمی 600 هزار شغل به دست آوردیم و این امر با در نظرگرفتن موانع بین المللی حاصل شده است.

اعلام رشته‌های مورد نیاز بازار کار از دیگر اخباری بود که این هفته انتشار یافت.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیشترین فارغ‌التحصیل بیکار را مربوط به حوزه فناوری اطلاعات دانسته و گفته است: رشته‌های این حوزه باید متناسب با نیاز بازار کار طراحی و ارائه شود.

به گفته کوروش پرند، ‌در حال حاضر بیشترین نیاز بازار کار در حوزه فناوری اطلاعات برنامه‌نویسی اپلیکیشن موبایل است و باید روی آن متمرکز شود.

وی از رشته‌های تعمیر و نگهداری لپ‌تاپ، موبایل، خودرو، نصب و راه‌اندازی خطوط تولید، طراحی، گیاهان دارویی و انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان مهمترین رشته‌های مورد نیاز بازار کار نام برده و از جوانان جویای کار خواسته است تا در این رشته‌ها جذب بازار کار شوند.

آنطور که معاون وزیر کار گفته 60 درصد مهارت‌آموزانی که دوره‌های آموزش تخصصی را گذرانده‌اند جذب بازار کار شده‌اند.

در هفته‌ای که گذشت قائم مقام وزیر کار از رونق بازار کار ایران خبر داد و گفت که با بهبود تعاملات بین المللی و توافقات هسته‌ای موانع یادشده حل شده و رونق به بازار ایران برمی‌گردد.

ابوالحسن فیروزآبادی گفت: در زمان تحریم برخی از واحدهای اقتصادی به دلیل نبود نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش و هزینه بالای واردات، دچار مشکل شده بودند به نحوی که 30 تا 40 درصد مشکلات واحدهای اقتصادی ناشی از نبود سرمایه در گردش بود اما در شرایطی که تحریم‌ها برداشته شود و هزینه تولید کاهش و توان اقتصادی مردم با رونق اقتصادی افزایش یابد، تحرک در اقتصاد به وجود خواهد آمد.

برگزاری جشنواره ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای همزمان با آغاز هفته مهارت، خبر دیگری بود که از سوی رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اعلام شد.

به گفته وی هر ساله سوم لغایت نهم مرداد‌ماه به عنوان هفته مهارت شناخته می‌شود که ششم مرداد‌ماه به عنوان روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نام‌گذاری شده است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور همچنین از اعزام تیم ملی کشورمان به چهل‌وسومین مسابقات جهانی مهارت 2015 برزیل در 17 مرداد‌ خبر داد و زمان برگزاری مسابقات را 21 لغایت 24 مرداد‌ماه ذکر کرد./ایسنا


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: