کد خبر: ۴۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۴ - 21 July 2015
بیمه معلم چون بیمه گر اصلی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی محسوب می‌شد، در فهرست تحریم قرار گرفت. گرچه بارها گفته شده بود که بیمه معلم تنها سرویس‌هایی در جهت توسعه خدمات بازرگانی و کار و تجارت به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ارائه می‌دهد.
                                                                              
روزهای طلایی ...........
سهامداران، بیمه گزاران، نمایندگان و همکاران گرامی شرکت بیمه معلم 

این شرکت طی 20 سال گذشته با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بوده است. با این حال شاید بتوان گفت مهم ترین چالش شرکت در طول دوره فعالیتش، اعمال‌ تحریم‌های ناجوانمردانه از سوی اتحادیه اروپا بود.

بر این اساس بیمه معلم چون بیمه گر اصلی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی محسوب می‌شد، در فهرست تحریم قرار گرفت. گرچه بارها گفته شده بود که بیمه معلم تنها سرویس‌هایی در جهت توسعه خدمات بازرگانی و کار و تجارت به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ارائه می‌دهد.

البته شرکت توانست در دوره سخت تحریم، راهکارهای پیچیده و اثرگذاری را برای کم کردن تاثیر تحریم‌ها پیدا و اعمال کند و حتی در زمانی که بیمه‌گران اروپایی نمی خواستند کشتی‌های ایرانی را بیمه کنند، این بیمه معلم بود که جای خالی آنها را پر کرد.

با این حال شرکت بیمه معلم همزمان شکایت خود را از این اقدام غیرقانونی و بدون منطق اتحادیه اروپا به دادگاه برد و به این حکم اعتراض کرد. مهمترین جلسه رسیدگی به این اعتراض در فوریه 2014 برگزار شد و در آن وکیل اتحادیه اروپا نتوانست ادعای خود را ثابت کند، بنابراین دادگاه بدوی حکم دادگاه اروپا را لغو کرد. حتی اعلام شد که اگر بیمه معلم از این تحریم ضرری دیده، می‌تواند برای احقاق آن تقاضایی ارائه کند. با این اتفاق مشخص شد که بیمه معلم می‌تواند بیمه پی اند آی را از سر بگیرد. 

در ادامه راه بر اساس توافق ایران و گروه 1+5 در ژنو، قرار شد بخشی از تحریم‌های مربوط به بیمه کشتی‌ها لغو شود. 

با این حال به تازگی و در توافق نهایی ایران و گروه 1+5 ، نام بیمه معلم به عنوان یکی از شرکت‌های مشمول رفع تحریم به طور مشخص آمده است.

این توافق که یک متن بین‌ المللی دقیق با ضمانت اجرایی بیش از سایر قراردادهاست،‌ بار دیگر حقانیت فعالیت تخصصی و حرفه‌ای شرکت بیمه معلم را اثبات کرد.

در مسیر لغو تحریم بیمه معلم، معاونت حقوقی و امور بین الملل ریاست جمهوری و مسئولان وزارت امور خارجه تلاش بسیار زیادی داشتند.

 اینحانب ضمن تشکر فراوان از مذاکره کنندگان ایرانی با گروه 1+5 و همه مدیران ارشد نظام که رفع تحریم علیه کشورمان و به خصوص شرکت بیمه معلم را پیگیری کردند، به همه مخاطبان و همکاران شرکت این نوید را می‌دهم که روزهایی طلایی در پیش است ...

بیمه معلم در دوران پس از تحریم، نه تنها بازارهای از دست رفته خود را دوباره احیا خواهد کرد، بلکه بازارهای جدیدی را در ایران، اروپا و سایر نقاط جهان ایجاد می‌کند.
                                                                               
محمد ابراهیم تحسیری 
تیرماه  1394
July 2015
                                                                                                                                          

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: