کد خبر: ۴۷۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۲۸ تير ۱۳۹۴ - 19 July 2015
رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی گفت: تا حدود دو ماه آینده اخبار و برنامه‌هایی درباره افزایش صادرات طلا توسط اتحادیه با همکاری مسوولان ذیربط در بانک مرکزی، گمرک، سازمان توسعه تجارت و سازمان استاندارد اعلام خواهد شد.
عبادالله محمدولی با بیان اینکه صادرات بسیار کمی در حوزه طلا انجام می شود که همین میزان نیز به صورت سازمان یافته نیست اظهار کرد: درباره صادرات تدبیرهایی اندیشیده‌ایم که به زودی اعلام می شود.

شناسایی و ساماندهی صادرکنندگان طلا
وی افزود: بسترهایی را آماده کردیم و با توجه به نتایج جلسات کارگروه مربوطه در اتحادیه، صادرکنندگان فعال در این زمینه شناسایی و ساماندهی خواهند شد و در نهایت امیدواریم با ایجاد بسترهای لازم و فراهم آوردن تسهیلاتی برای صادرکنندگان بتوانیم در این زمینه با توان بیشتری حرکت کنیم.

وی با اشاره به تاثیر توافقات هسته‌ای در بازار طلا گفت: این موضوع می تواند در میان مدت و درازمدت تاثیرات مثبتی را در بازار داشته باشد چون با ایجاد ثبات پایدار در بازار سرمایه و طلا می توانیم به نتایج بسیار خوبی در این حوزه دست یابیم.

محمد ولی در عین حال بیان کرد: البته این توافق شاید در کوتاه مدت به صورت مقطعی شوکی به بازار وارد کند ولی با توجه به اینکه نوسانات طلا از بازار ارز تبعیت می کند نمی توان گفت این شک می تواند ادامه دار باشد.

وی با بیان اینکه موضوع توافق هسته ای می تواند موجب امید سرمایه گذاران در همه حوزها و از جمله طلا باشد گفت: ثباتی که به موجب این توافق در بازار ایجاد می شود به نفع اقتصاد و تولید ماست و می توان از این ثبات بهره برداری کرد.

به گفته وی در حال حاضر بحران یونان و عدم مراجعه چین و هند به خرید طلا در بازار موجب ایجاد نوساناتی در بازار طلا شده است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی، حجم گردش طلا در کشور را 250 تا 300 تن عنوان کرد و گفت: حدود 60 درصد از طلای موجود در بازار، تولید داخل است و بی‌توجهی به حوزه طلا و جواهر باعث شده بازار صادراتی این بخش را از دست دهیم و بیشتر به سمت بازار مصرف برویم.

گردش اقتصادی طلا در دنیا معادل 600 میلیادر دلار
وی با بیان اینکه براساس آخرین آمارها حجم گردش طلا در داخل کشور 250 تا 300 تن است خاطرنشان کرد: گردش اقتصادی طلا در دنیا معادل 600 میلیارد دلار و گردش مالی جواهر حدود 700 میلیارد دلار برآورد می شود.

محمدولی یادآور شد: ترکیه یکی از کشور‌هایی است که طلای ایرانی به آنجا صادر می‌شود و کشور‌های خلیج‌فارس نیز به خاطر قرابت فرهنگی، بازار مناسبی برای مصنوعات طلای ایران محسوب می‌شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: