کد خبر: ۴۷۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۲۰ تير ۱۳۹۴ - 11 July 2015
مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌ها از کاهش تعداد به کارگماردگان در سال ۹۳ نسبت به ۹۲خبر داد و گفت: درسال ۹۲ مطابق آمار ثبت شده ۲۰۴ هزار به کار گمارده داشتیم و در سال ۹۳ این عدد به ۱۸۴هزار نفر رسیده است.
مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی‌ها از کاهش تعداد به کارگماردگان در سال ۹۳ نسبت به ۹۲خبر داد و گفت: درسال ۹۲ مطابق آمار ثبت شده ۲۰۴ هزار به کار گمارده داشتیم و در سال ۹۳ این عدد به ۱۸۴هزار نفر رسیده است.

محمداکبرنیا : درباره آمارهای حوزه اشتغال نسبت به آمار ثبت شده در سامانه کاریابی ها گفت: تعداد به کارگماردگان در سال 93نسبت به 92 روند کاهشی داشته است. در سال 92بر اساس آمار ثبت شده در سامانه کاریابی‌ها حدود 204هزار به کارگمارده داشتیم که این میزان در سال 93 به حدود 184 هزار نفر رسیده است.

اکبرنیا در پاسخ به اینکه کارجویان متقاضی شغل ثبت نام شده در سامانه کاریابی ها از بین فارغ التحصیلان دانشگاهی یا افراد دیپلمه هستند گفت: تعدادکل جویندگان کار در سال 92 و93 حدود یک میلیون و 108هزار نفر بوده اند که 738هزار نفر آنها مرد و 369 هزار نفر زن بوده اند.

 اکبرنیا بیان کرد: از بین یک میلیون و 108هزار نفر متقاضی شغل طی دوسال اخیر حدود 59هزار نفر بی سواد، 61هزار نفر دارای مدرک ابتدایی، 135 هزار نفردارای مدرک راهنمایی، 83هزار نفر دارای مدرک متوسطه، 285 هزار نفر دارای مدرک دیپلم، 109هزار نفر دارای مدرک فوق دیپلم، 328هزار نفر جوینده کار لیسانس و 44هزار نفر دارای مدرک بالاتر از لیسانس بودند که در سامانه کاریابی‌ها ثبت نام کردند.

مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی ها افزود:در بین رتبه های دانشگاهی 77هزار نفر لیسانسه به کار گمارده شده‌ وجود دارد و 32هزار نفر نیز فوق دیپلمه بوده که به کار گمارده شده‌اند و بیشترین به کار گماردگان متعلق به دیپلمه‌ها است که حدود 126هزار نفر می‌باشند.

اکبرنیا بیان کرد: در سال 92 تعداد جویندگان کار 581هزار نفر بوده است، در سال 93حدود 516هزار نفر جویندگان کار بوده اند. تعداد فرصت شغلی معرفی شده از سوی کارفرمایان اعلام شده در سال 92حدود544 هزار نفر بوده ودر سال 93 حدود 400هزار نفر بوده است.

 وی در بیان آمار ثبت شده مرتبط به سال جاری گفت:در سه ماهه اول سال 94  تا کنون تعداد جویندگان کار 126هزار نفربوده که از این میان 81هزار فرصت شغلی از سوی کارفرمایان اعلام آمادگی برای جذب نیروی کار کرده‌اند که حدود 35 هزار نفر به کار گمارده شده اند.

مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار و کاریابی ها در پاسخ به اینکه فرصت های شغلی اعلام شده از سوی کارفرمایان در کدام بخش‌هاست گفت: در بخش کشاورزی این میزان اندک است اما در بخش صنعتی و خدماتی فرصت شغلی بیشتری وجود دارد./تسنیم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: