کد خبر: ۴۷۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۸ - ۱۹ تير ۱۳۹۴ - 10 July 2015
مدیر نمایندگی شرکت تویوتا در ترکیه گفت: اگر در نتیجه انعقاد توافق هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵، بازار این کشور باز شود، تویوتای ژاپن بسیار علاقمند به فروش محصولات خود به این کشور خواهد بود.
مدیر نمایندگی شرکت تویوتا موتورز در ترکیه گفت: پس از آنکه کاهش ارزش روبل به بازار خودروی روسیه آسیب زد، میزان صادرات این شعبه در نیمه نخست امسال با 30 درصد کاهش به 42 هزار و 433 دستگاه رسید، اما ما امیدواریم که با فروش خودرو در داخل ترکیه و اروپا این زیان را جبران کنیم.

نمایندگی شرکت تویوتا در ترکیه یکی از 10 شعبه با تولید بالای این شرکت در خارج از ژاپن است که تولید سالانه آن به 150 هزار دستگاه می رسد.

اورهان اوزر، افزود: «امسال به دلیل مشکلات اقتصادی در روسیه و کاهش ارزش روبل، ما شاهد کاهش قابل توجه صادراتمان بوده ایم... روسیه بزرگترین بازار فروش خودروی کورولای ما بوده است. ما برنامه داشتیم تقریبا یک چهارم کورولاهای تولیدی مان را به روسیه صادر کنیم، اما هنوز 10 درصد هم به این کشور صادر نکرده ایم.»

اوزر در ادامه گفت: اگر در نتیجه انعقاد توافق هسته ای بین تهران و گروه 1+5، بازار این کشور باز شود، تویوتای ژاپن همچنین بسیار علاقمند به فروش محصولات خود به کشور همسایه ایران است.

وی افزود: «ما انتظار داریم نیمه دوم امسال از نظر صادرات خودرو بهتر از نیمه نخست سال باشد. به رغم ریسک های مختلف جهانی و برخی ابهامات داخلی، من معتقدم، ثبات در بازار حفظ خواهد شد و اتفاقات مثبت بیشتری در نیمه دوم سال رخ خواهد داد.»

مدیر نمایندگی شرکت تویوتا در ترکیه گفت، این شرکت انتظار دارد امسال را با کاهش 9 درصدی فروش یعنی حدود 120 هزار خودرو به پایان برساند.
برچسب ها: تویوتا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: