کد خبر: ۴۷۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۱۹ تير ۱۳۹۴ - 10 July 2015
قیمت های جهانی نفت خام در پایان معاملات دیروز (پنجشنبه) بازار نفت به دنبال بهبود بازار بورس چین و تردیدهای پیش روی مذاکرات هسته ای تهران و کشورهای گروه ١+٥، حدود سه درصد افزایش یافت.
در پی بهبود ارزش شاخص سهام در بازار بورس چین و تردید معامله گران درباره نتیجه مذاکرات هسته ای تهران و کشورهای گروه ١+٥ که در صورت حصول توافق، صادرات نفت ایران می تواند افزایش یابد، قیمت های جهانی نفت خام که اوایل هفته به پایین ترین سطح در سه ماه گذشته رسیده بود، در پایان معاملات دیروز بازار نفت به طور قابل توجهی بهبود یافت.

تقاضای قوی برای بنزین در اوج فصل رانندگی در آمریکا نیز بر بهبود قیمت های جهانی نفت خام تاثیرگذار بود، قیمت های بنزین بیش از ٢ درصد افزایش یافت.

دونالد مورتون که مسئولیت بخش معاملات انرژی در بانک سرمایه گذاری هربرن جی سیمز اند کوین فیر فیلد در کانکتیکت را بر عهده دارد، در این باره گفت: ما شاهد افزایش قیمت ها در پی سرخط خبرها و روند طبیعی بهبود بازار هستیم که ارزان فروشی گسترده را به دنبال خواهد داشت.

قیمت نفت خام برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ٥٦ سنت رشد (٢,٧ درصد) به ٥٨ دلار و ٦١ سنت برای هر بشکه رسید، قیمت نفت در پایان معاملات روز دوشنبه (١٥ تیرماه) ٥٥ دلار و ١٠ سنت برای هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت خام شاخص دابلیو تی آی آمریکا در پایان معاملات دیروز با یک دلار و ١٣ سنت رشد (٢,٢ درصد)، ٥٢ دلار و ٧٨ سنت برای هر بشکه داد و ستد شد، در این هفته قیمت نفت خام این شاخص نفتی به ٥٠ دلار و ٥٨ سنت برای هر بشکه نیز رسیده بود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: