کد خبر: ۴۶۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۴ - 02 July 2015
در حال حاضر کالای داخلی با همت نیروی انسانی بومی و سرمایه ایرانی تولید می شود اما به دلیل رکود در بازار تولید کنندگان برای فروش آنها با مشکل مواجه شده اند و این امر سبب شده تا برخی واحدهای تولیدی تعدیل نیرو کنند.
جانشین معاونت اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد در همایش مشترک با مسئولین شرکت اسنوا در شیراز گفت: شکوفایی اقتصاد ملی با حمایت از تولیدات داخلی محقق می شود.

 محمد طالبی – جانشین معاونت اعتبارات بانک - در این نشست با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر کالای داخلی با همت نیروی انسانی بومی و سرمایه ایرانی تولید می شود اما به دلیل رکود در بازار تولید کنندگان برای فروش آنها با مشکل مواجه شده اند و این امر سبب شده تا برخی واحدهای تولیدی تعدیل نیرو کنند.

طالبی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع کارگران گفت: رهبر معظم انقلاب تقویت تولید داخلی را ستون فقرات اقتصاد مقاومتی عنوان کرده اند به همین منظور در سال 94 بانک مهر اقتصاد سهم کارت اعتباری خرید کالای ایرانی را از یک درصد به هشت درصد افزایش داده است.

وی به ویژگی های طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب در ابلاغیه سند اقتصاد مقاومتی با رویکرد حمایت از تولید و تولیدکننده داخلی، افزایش توان مالی مصرف کننده، ایجاد رونق اقتصادی و گسترش عدالت و رفاه اجتماعی، انجام معاملات واقعی، کمک به تحقق اهداف بانکداری اسلامی، بازاریابی و بهبود چرخه فروش کالا باز طراحی شده است.

جانشین معاونت اعتبارات و تجهیز منابع بانک، جبران بخشی از زیان حاصل از کاهش نرخ تسهیلات، کاهش تدریجی بهای تمام شده پول، رعایت قوانین و مقررات بانک مرکزی برای ارائه تسهیلات را از دیگر مزایای اجرای این طرح عنوان کرد.

طالبی با اشاره به هدف گذاری طرح کارت اعتباری گفت: امسال میزان هدف گذاری ما در کارت اعتباری 1500 میلیارد تومان است که 500 میلیارد تومان به گروه صنعتی انتخاب، 500 میلیارد تومان به شرکت یاس نوین پارسه و 500 میلیارد تومان برای سایر شرکت ها اختصاص یافته است.

طالبی از توسعه طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی خبر داد و افزود: کارت اعتباری حمل و نقل، بهداشت و درمان، کلان (برای بنکداران) و کارت اعتباری اصناف بانک مهر اقتصاد در راه اند و در این خصوص با نهادها و سازمان های مربوطه وارد مذاکره و رایزنی شده ایم.

وی همچنین از گروه صنعتی انتخاب خواست، برای کاهش قیمت، انجام تبلیغات گسترده، تجهیز فروشگاه به انواع محصولات تعیینشده(دوو، تکنوگاز، تکنوکارم، اسنوا و حایر)، کاهش مدت زمان تحویل کالا به مشتری و افزایش اعتماد سازی با خدمات پس از فروش تلاش کنند.

در ادامه مختار هنرمند – مدیر کل شعب استان فارس - با اشاره به جایگاه بانک در استان، گفت: بانک مهر اقتصاد با جذب 7 درصد منابع نقدینگی، مقام پنجم را به لحاظ جذب منابع به خود اختصاص داده است.

هنرمند گفت: از ابتدای امسال تاکنون از نظر جذب منابع در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 9 درصد رشد داشته ایم که از این نظر رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده ایم.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال 120 میلیارد تومان تسهیلات به 5 هزار نفر پرداخت کرده ایم به ارائه تسهیلات به بسیجیان اشاره کرد و گفت: امسال 45 میلیارد تومان به تسهیلات تکلیفی اختصاص داده ایم که 30 میلیارد تومان آن در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی پرداخت خواهد شد.
مدیرکل بانک مهر اقتصاد فارس با تاکید بر عمل به توصیه مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید داخلی گفت: از همکاران خود می خواهم در زمینه کارت اعتباری خرید کالای ایرانی فعالیت خود را دوچندان کنند و این کارت را به مشتریان معرفی نمایند.

حسن پور – مدیر عامل گروه صنعتی انتخاب - نیز در این همایش گفت: اکنون بازار همه کالاها از رونق مورد انتظار برخوردار نیست و قدرت خرید مردم کاهش یافته است که می توان با  طرح هایی چون کارت اعتباری کالای ایرانی، قدرت خرید آنها را تقویت کرد.

وی به سبد کالایی لوازم خانگی گروه صنعتی انتخاب اشاره کرد و گفت: در برند اسنوا 130 مدل داریم که با گروه های دیگر نزدیک به 500 مدل به بازار عرضه کرده ایم.

گفتنی است در پایان این همایش از روسای شعب و مسئولین اعتبارات شعبی که در طرح کارت اعتباری کالای ایرانی فعالیت مطلوبی داشتند با اهدا لوح تقدیر، تجلیل به عمل آمد.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: