کد خبر: ۴۶۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۰۹ تير ۱۳۹۴ - 30 June 2015
مشتريان صنعت بيمه انتظار دارند که بيمه گران مانند ديگر شرکتها به سادگي با فرآيند تجاري برخورد کنند. در همين حال، دنياي ديجيتال به بيمه گران کمک مي کند تا مشتريان خود را گسترش و راه هاي فروش شان را توسعه دهند.
بانکداری ایرانی – سرویس بانک و بیمه؛  در آخرين گزارش منتشرشده درباره صنعت بيمه جهاني آمده است، اين صنعت نسبت به گذشته با سرعت فوق العاده اي در حال تغيير است.

به گزارش وب سايت فاين چنل، شرکت حسابداري "پرايس واترهاوس کوپرز" (پي دبليو سي) در اين گزارش تاکيد مي‌کند که صنعت بيمه جهاني با سرعت غيرقابل پيش بيني در حال تغيير است؛ اين در حالي است که با کانالهاي جديد توزيع، تغيير رفتار مشتريان، تکنولوژي جديد و مدل هاي جديد تجاري نيز رقابت مي کند.

"جامي يودر" يکي از مديران مشاوري اين شرکت در اينباره مي‌گويد: در حالي که بيش از 61 درصد از رهبران صنعت بيمه جهان که در آخرين گزارش ما درباره بررسي مديريت جهاني شرکت کردند، براين باورند که اکنون در قياس با سه سال گذشته فرصتهاي بيشماري در مقابل آنان قرار دارد،‌ تنها 61 درصد تاکيد مي کنند که اين صنعت با تهديدهاي بيشتري نيز روبه روست.

او افزود: مديران عامل در صنعت بيمه نسبت به ديگر مديران صنايع تجاري با آشفتگي هاي بيشتري دست و پنجه نرم مي کنند.

در گزارش پي دبليو سي آمده است: مشتريان صنعت بيمه انتظار دارند که بيمه گران مانند ديگر شرکتها به سادگي با فرآيند تجاري برخورد کنند. در همين حال، دنياي ديجيتال به بيمه گران کمک مي کند تا مشتريان خود را گسترش و راه هاي فروش شان را توسعه دهند. به همين دليل، بيمه گران بيشتري بر گسترش کانال هاي توزيع ديجيتال خود متمرکز شده اند. حتي برخي از آنان در حال حرکت به سمتي هستند که با مشتريان ديجيتال خود مستقيما ارتباط برقرار کند؛ البته رسيدن به اين نقطه مستلزم منابع جديد اطلاعاتي بيشتر و ارائه تکنيک هاي گسترده تر است.

در حقيقت اين قبيل از بيمه گران در حال بازتعريف هدف اصلي مشتريان شان هستند و به همين دليل چگونگي مشاوره‌هاي مالي و بيمه اي آنان نيز در حال تغيير شکل مداوم است.

يودر در اينباره نيز ميگويد: بازار در حال تغيير و اين مسئله محصولات قابل توجه و مدل هاي جديد تجاري را مي طلبد و شرکت ها بايد مدل هاي خود را باز تعريف کنند. اين مسئله آسان نيست اما بخشي از حقيقت است.

اين شرکت حسابداري در ادامه گزارش خود تاکيد مي کند، ترکيب اطلاعات تحليلي گسترده با تکنولوژي هوشمند و ارتباطات شبکه اي به بيمه گران اين اجازه را مي دهد که با ريسک ها آشنا شوند و بيش از گذشته و با نگاه دقيق تري نيازهاي مشتريان شان را برطرف کنند. اين فرآيند نه تنها باعث مي شود که قيمت ها ثابت بماند، بلکه مشتريان هدف را نشانه گيري مي کند.

به گفته پي دبليو سي، افزايش اطلاعات ديجيتال از سوي ديگر باعث شده که اعتماد بين بيمه‌گذاران و بيمه گران افزايش يابد و شرکت‌هاي بيمه به داده‌هاي پزشکي و تجاري ارائه شده بيش از گذشته اطمينان مي کنند.

همچنين تکنولوژي ديجيتال اين فرصت را در اختيار بيمه گران قرار مي دهد که محصولات عمر و بازنشستگي خود را به گروهي معرفي کنند که بيش از اين در ميان گروه هاي هدف قرار نمي‌گرفتند. به عنوان مثال، بيمه گران مي‌توانند با کاهش قيمت ها جوانان و اقشار کم درآمد را به سمت خود جذب کنند.

در گزارش وب سايت فاين چنل آمده است، در سال 2010 شرکت پي دبليو سي، سناريوي تحقيقاتي را مطرح کرد که طبق آن روش هاي بيمه گران بازيابي مي شد و اشاره اي به چگونگي صنعت بيمه در سال 2020 داشت. اين شرکت براي ارائه تصويري مملوس با بيش از يک صد مدير اجرايي در سراسر جهان مصاحبه کرد.

پرايس واتر هاوس کوپرز (PwC) يکي از بزرگترين شرکت‌هاي خدماتي و سرويس ‌دهنده در جهان است. سرويس‌هاي اين شرکت در برگيرنده مشاوره، مشاوره مالي، ماليات و حسابرسي است. شرکت پرايس واتر هاوس کوپرز، در کنار شرکت‌هاي "ارنست اند يانگ"، "ديلويت" و "کي ‌پي ‌ام ‌جي" چهار شرکت بزرگ حسابرسي در جهان محسوب مي ‌شوند. درآمد ساليانه اين شرکت، در سال ???? بيش از 32 ميليارد دلار بوده و در ايران و ??? کشور جهان، بيشتر از 186 هزار نفر را استخدام کرده است.

اين شرکت در سال 1998 پس از ادغام شرکت هاي "کوپر و لايبرند" و "پرايس واترهاوس" تاسيس شد. نام تجاري در سپتامبر 2010 به پي دبليو سي براي تغيير در علامت تجاري کوتاه شد. با توجه به عملکرد شرکت در سال 2012 آمريکا مي توان اين شرکت را به عنوان پنجمين شرکت بزرگ خصوصي در آمريکا نام برد.

پي دبليو سي طرح هاي مختلف و گسترده‌ مشاوره ‌اي را در چارچوب مديريت ريسک بنگاه گسترش داده است؛ خدمات مشاوره ‌اي که توسط پي دبليو سي ارائه مي شود، شامل دو بخش مشاوره‌ آماري است؛ محاسبات بيمه اي و روشهاي مديريت بيمه‌اي و زير شاخه "خدمات منابع انساني".

محاسبات بيمه‌اي چهار حوزه را پوشش ميدهد: حقوق بازنشستگي، بيمه عمر، بيمه‌غيرعمر عمومي و سرمايه گذاري ها.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: