کد خبر: ۴۶۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۰۲ تير ۱۳۹۴ - 23 June 2015

بانکداری ایرانی – سرویس بورس ؛با آغاز روند صعودی بورس از چهارشنبه گذشته تاکنون و روند حرکتی قیمتها و نیز افزایش حجم معاملات در این بازار می توان گفت که نقدینگی در حال حرکت کردن به سمت بازار سرمایه است.

 بورس تهران که روند حرکتی خود را از چهارشنبه گذشته آغاز و در روز گذشته و با بازگشت پالایشگاه‌ها تشدید کرده بود، امروز نیز با ادامه روند مثبت و رشد قیمت سهام شرکتها مواجه شد.به طوری که در بازار امروز تمایل به خرید سهام افزایش پیدا کرد و شاخص بورس با رشد 563 واحدی به کانال 64 هزار و 839 واحدی رسید.

نزدیک شدن به زمان نهایی مذاکرات هسته‌ای در تیرماه، ابلاغ قانون حمایت از تولید و بازگشت پالایشگاه‌ها به بورس از جمله دلایلی است که برای آغاز روند رو به رشد بورس و ورود نقدینگی به سمت آن ذکر می شود به طوری که در بازار امروز نیز شرکت‌های پالایشگاهی از بیشترین تقاضای بازار برخوردار شدند و در کلیت بازار تاثیر مثبت گذاشتند.

در بازار مثبت امروز شرکتهای تاپیکو، پالایشگاه بندرعباس، نفت و گاز پارسیان، مپنا، بانک ملت، سایپا، بانک تجارت، بانک صادرات، ایران خودرو، بانک کارآفرین و غدیر بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس گذاشتند.این در حالی است که شرکت‌های هلدینگ خلیج فارس و مخابرات در شاخص بورس بیشترین تاثیر منفی را در شاخص داشتند.

امروز نیز همانند روز گذشته پالایشگاه اصفهان و بندرعباس از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و نورد آلومینیوم و سیمان قائن و درود بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

با آغاز روند حرکتی بورس تهران و نیز رشد نسبی قیمت سهام شرکت‌ها، حجم و ارزش معاملات نیز با رشد مواجه شد به طوری که در معاملات امروز بیش از یک میلیارد سهم به ارزش 190 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 283 هزار میلیارد تومان رشد کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: