کد خبر: ۴۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۴ - 23 June 2015
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: حوزه فرهنگی دچار مشکلی جدی در خصوص نبود نیروی انسانی ماهر و عالم است.
حجت‌الاسلام علی خادمیبا اشاره به اول تیرماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اظهار کرد: با توجه به وجود ظرافت‌های خاص در حوزه فرهنگی و استفاده از شیوه‌های مدرن در اصول و مبانی تبلیغی، اما حوزه فرهنگی با کمبود و نبود نیروی انسانی ماهر و عالم در این حوزه مواجه است.

وی با اشاره به راه‌اندازی دبیرستان‌های علوم و معارف ادامه داد: امیدواریم این مدارس در آینده نه چندان دور با تربیت نیروهای ماهر و متخصص کمبودهای لازم در نبود نیروی انسانی را در بخش‌های فرهنگی دستگاه‌ها مرتفع کند.

خادمی افزود: امروزه تهاجم فرهنگی در پناه فضای مجازی به صورت علنی و غیرعلنی به درون و اندرون خانه‌های مردم نفوذ کرده است بنابراین مشکل ابزاری نیز از دیگر موانع حوزه فرهنگ محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: برای مقابله جانانه با این مهم نیازمند به ابزار، اصول و شیوه مدرن هستیم، زیرا به اندازه کافی دارای فرهنگ عمیق و غنی با پشتوانه دینی بوده و این که باید بدانیم با مردم باید به زبان خودشان به صحبت پرداخت.

خادمی با بیان این‌که «در حوزه فرهنگ مشکل ساختاری وجود دارد» خاطرنشان کرد: تدبیر در حوزه رفع مشکل ساختاری حوزه فرهنگ دست استان‌ها نیست بلکه باید مسئولان ارشد نسبت به رفع این مهم اقدام کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی با تاکید بر تجدید ساختار و ایجاد ساختاری فعال، پویا و پاسخگو در حوزه فرهنگ، یادآور شد: هم اکنون دستگاه‌های بسیاری در این حوزه مشغول به فعالیت هستند و در برخی موارد به موازات یکدیگر فعالیت می‌کنند.

خادمی عنوان کرد: در برخی موارد نیز در حوزه فرهنگ، اقدامات به صورت سلیقه‌ای و کارشناسی نشده انجام می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌شمالی گفت: معتقدم هم اکنون حوزه فرهنگ نیازمند تغییر و یا اصلاح ساختار است./ایسنا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: