کد خبر: ۴۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۱ - ۰۱ تير ۱۳۹۴ - 22 June 2015
دكتر علی صالح آبادی با بیان آنکه بانک توسعه صادرات پیش از تحریم ها با 400 کارگزار بین المللی در ارتباط بوده است، اظهار داشت: با اعمال تحریم ها این ارتباطات قطع شد و در خصوص تامین مالی پروژه ها و همچنین نقل و انتقال وجوه، مشکلاتی بوجود آمد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران، از تشکیل کمیته ای در این بانک به منظور فراهم کردن مقدمات و شرایط برای برقراری ارتباط مجدد با کارگزاران بین المللی خبر داد و گفت: این کمیته به منظور آماده سازی شرایط برای دوران پس از تحریم تشکیل شده است.


دكتر علی صالح آبادی  با بیان آنکه بانک توسعه صادرات پیش از تحریم ها با 400 کارگزار بین المللی در ارتباط بوده است، اظهار داشت: با اعمال تحریم ها این ارتباطات قطع شد و در خصوص تامین مالی پروژه ها و همچنین نقل و انتقال وجوه، مشکلاتی بوجود آمد.

وی با بیان آنکه رفع تحریم ها در هر سطحی، سهولت های خاص خود را ایجاد می کند، اظهار داشت: چنانچه رفع تحریم ها در حوزه تامین مالی خارجی باشد، بسیاری از پروژه های کلیدی کشور با استفاده از منابع خارجی که بانک های خارجی در اختیار ما قرار می دهند، تامین مالی خواهند شد و اگر رفع تحریم ها در حوزه نقل و انتقالات وجوه باشد، هزینه های مترتب با نقل و انتقالات از بین خواهد رفت و نقل و انتقالات با هزینه های خیلی کم و با عرف بانکی انجام می شود.

دكتر صالح آبادی یکی دیگر از پیامدهای رفع تحریم ها را برقراری ارتباط کارگزاری بانک توسعه صادرات با بانک های خارجی دانست و گفت: این موضوع به طور قطع مراودات بانکی ما را در سطح بین الملل تسهیل خواهد کرد اما بانک توسعه صادرات برای حالت های مختلف برنامه ریزی کرده و سناریو دارد.

وی در خصوص اینکه چنانچه تحریم ها برطرف نشوند، وضعیت برای بانک توسعه صادرات چگونه خواهد بود، تصریح کرد: تاکنون برای مشکلاتی که به سبب تحریم بوجود آمده، راه حلی هایی پیدا شده و چنانچه تحریم ها مرتفع نشوند به طور قطع وضعی که تاکنون داشتیم را ادامه خواهیم داد، این تجربه را بانک ها از جمله بانک توسعه صادرات دارند زیرا در زمان تحریم هم فعالیت کرده اند.

وی ابراز امیدواری کرد که تحریم ها برداشته شود چرا که آثار مثبتی بدنبال خواهد داشت اما چنانچه این اتفاق رخ ندهد با فرمول هایی که داریم، برنامه های خود را دنبال خواهیم کرد.

دكتر صالح آبادی با اشاره به عدم منابع مالی خارجی در زمان تحریم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر منابع و راهکارهای جایگزینی برای تامین مالی پروژه ها از محل بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی یا سایر منابع در اختیار بانک توسعه صادرات قرار دارد.

وی درباره فعالیت های بانک توسعه صادرات در حوزه بین الملل نیز گفت: با توجه به بیانیه سوییس، مذاکراتی را با مجموعه هایی که پیش از تحریم با بانک توسعه صادرات در ارتباط بودند، آغاز کردیم و در حال فراهم کردن مقدمات کار هستیم تا در صورت رفع تحریم ها، بتوانیم آن روابط و ارتباطات گذشته را مجددا برقرار سازیم.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در خصوص حوزه تسهیلات پرداختی این بانک نیز اظهار داشت: بانک توسعه صادرات مشتریان خوب و خوش حسابی دارد که با وجود محدودیت ها به آنها کمک می کنیم. براین اساس قراردادی با صندوق توسعه ملی برای تجهیز منابع منعقد کردیم، همچنین با بانک مرکزی قراردادی را به امضا رساندیم تا راهکارهای متعدد لازم برای تجهیز منابع اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه تجهیز منابع مالی را بطور جدی دنبال می کنیم و راهکارهایی را نیز برای آن پیدا کرده ایم، گفت: هم اکنون ارتباط با بانک های خارجی وجود دارد البته با روش های دیگر و جدید، منتهی اگر تحریم ها رفع نشود این روشها ادامه پیدا خواهد کرد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: