کد خبر: ۴۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۰۱ تير ۱۳۹۴ - 22 June 2015
در شرایطی که با رسیدن موعد مقرر، سازمان راهداری باید طرح اختصاص سهمیه سوخت به ناوگان عمومی از طریق پیمایش از امروز، اول تیر آغاز شود، هنوز هیچ خبری مبنی بر نحوه نهایی شدن یا اجرای آن مخابره نمی‌شود.


در شرایطی که بنا بود طرح اختصاص سوخت بر اساس پیمایش از خردادماه سال جاری کلید بخورد و حتی سازمان راهداری اعلام کرده بود با هماهنگی‌های لازم با شرکت پخش سوخت تمامی مقدمات کار نهایی شده است اما به دلیل لزوم ایجاد برخی هماهنگی‌ها این طرح تا تیرماه امسال به تعویق افتاد.

حالا در شرایطی که موعود اجرای طرح از سوی سازمان راهداری به سر رسیده و این طرح بناست از روز نخست تابستان سال 94 اجرایی شود، هنوز هیچ برنامه‌ای از سوی این سازمان برای اعلام جزئیات و یا نحوه اعمال جزئیات آن منتشر نشده است.

هر چند این سازمان یک سخنگوی رسمی برای اجرای این طرح در نظر گرفته که بنا شده توضیحات لازم در این زمینه را به رسانه‌های خبری اعلام کند اما تلاش‌های خبرنگار ایسنا در طول روزهای گذشته برای صحبت کردن با این سخنگو به نتیجه خاصی نرسیده و شماره تماس وی نیز در فاصله یک روز مانده به آغاز اجرای طرح از دسترس خارج شده است.

پیگیری‌ها برای به دست آوردن جزئیات اجرای این طرح از طریق فعالان عرصه حمل‌ونقل عمومی نیز هنوز به نتیجه قطعی نرسیده و حتی رییس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور نیز در این رابطه اطلاع دقیقی ندارد.

احمدرضا عامری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این سوال که آیا هماهنگی‌های لازم با این اتحادیه برای آغاز طرح اختصاص سوخت بر اساس پیمایش با آنها انجام شده است؟ اظهار کرد: ناوگان ما در طول تمام ماه‌های گذشته آمادگی لازم برای اجرای این طرح را داشته‌اند اما آنچه که باید نهایی می‌شده عملکرد سازمان راهداری و فراهم کردن مقدمات و شرایط لازم از سوی آنها بوده است که باید دید آیا از روز نخست تیرماه این اتفاق خواهد افتاد یا اینکه باز هم شاهد تعویق اجرای این طرح خواهیم بود.

به گفته عامری، تنها خبر جدیدی که در این زمینه به اتحادیه داده شده، قرار برای برگزاری جلسه‌ای با حضور فعالان این عرصه از سوی سازمان راهداری در روز اول تیرماه بوده است.

این صحبت‌ها نشان می‌دهد نه تنها اطلاع خاصی به رسانه‌ها در رابطه با اجرای این طرح داده نشده که حتی فعالان این عرصه در اتحادیه‌های حمل و نقل کشور نیز دقیقا در جریان امور نیستند.

باید دید از ساعات نخست امروز امکان آغاز به کار طرح اختصاص سوخت بر اساس پیمایش فراهم می‌شود یا اینکه همچنان و در نبود یک اطلاع‌رسانی دقیق طرح‌ها به تعویق می‌افتد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: