کد خبر: ۴۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۶ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - 21 June 2015

بانکداری ایرانی – سرویس بین الملل(درآمد زایی یک مدیر لایق و دانا بودن قطعا کار آسانی نیست. اگر مهارت های مدیریت صحیح را نداشته باشید، کمک به مردم و کارمندان در برابر مشکلات و دشواری ها برایتان بسیار سخت خواهد بود.

در فضای یک کسب و کار همه ی افرادی که به نحوی حضور دارند، به هم پیوسته هستند و توانایی مدیر است که می تواند این پیوند و ارتباط را به یک نتیجه ی عالی و شایان توجه تبدیل کند. زمانی که یک فرد به عنوان مدیر بداند چطور باید مدیریت کند، توانایی های افراد بیشتر بروز خواهد نمود و حتی او نیز بیشتر از نتیجه ی کار راضی خواهد بود. برای حرکت در مسیر درست و حفظ جهت به چندین قانون در ارتباط با مدیریت اصولی می پردازیم.

قانون اول. "عوامل موفقیت را جذب و شکست را دور کنید" توجه داشته باشید برای تقویت روحیه ی مدیریت حتما لازم نیست مدیر شده باشید، تمرین را از همان نقطه ای که قرار دارید آغاز کنید. برای این کار بهترین روش جذب کردن است. به بیان دیگر کار هایی را انجام دهید که سبب پیشرفت و ترقی کسب و کارتان می شود و عوامل مزاحم را حذف کنید. به علاوه کارمندان را نیز با خود همراه سازید چرا که اگر ببینند شما در کاری مشارکت دارید، انگیزه بیشتری می یابند. با تمرین این ویژگی نه تنها در محل کار بلکه در زندگی شخصی نیز بسیار پیشرفت خواهید کرد.

قانون دوم. "اجازه ندهید اختلاف ها دیدتان را خراب کنند" این مورد برای هر کسی که می خواهد یک مدیر خوب باشد بسیار ارزشمند است. بین افراد ممکن است اختلاف و حتی مشاجره پیش بیاید ولی این مسئله نباید رابطه شما را نسبت به آنان تغییر دهد. اختلاف عقیده را تبدیل به جنگ نکنید بلکه از آن برای حل مشکل و کسب تجربه بهره ببرید. در واقع شناخت مشکلات و ربط ندادن آن ها به یک فرد خاص بهترین راه حفظ آرامش محیط و مدیریت کارتان است چرا که به شما این فرصت را می دهد تا یک قدم به عقب برداشته و با دید باز موضوع را تجزیه و تحلیل کنید.

قانون سوم. "صدایتان را روی کسی بلند نکرده و زود از کوره در نروید" خشم نشانه ای از قدرت نیست این را همیشه به یاد داشته باشید. بلکه دقیقا نشانه ای از ضعف است. به کار کنانتان اجازه دهید تا دریابند چقدر برای شما مهم هستند، به آن ها تا جایی که در توان دارید کمک کنید زیرا عصبانی شدن اعتماد را از آن ها گرفته و منجر به واکنش در برابر شیوه ی مدیریت شما خواهد شد که به هیچ وجه چهره ی خوشایندی ندارد.

قانون مهم. "الگو باشید" همان فردی باشید که دوست دارید کار کنانتان باشند. وقتی شما سخت کار کنید، راستگو و قابل اعتماد باشید آن ها نیز یاد خواهند گرفت تا همان طور زندگی کنند. باید عمل کنید صرف اینکه فقط بگویید چطور کار کنند جواب نخواهد داد. اما زمانی که هر روز همان طور دیده شوید متوجه می شوند که برای آن ها نیز ممکن است این گونه باشند.

 

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: