کد خبر: ۴۵۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۳ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - 15 June 2015
مدیر کل گمرک کشور در منطقه آزاد قشم گفت: ارزش ترانزیت خارجی صادره از گمرک قشم در دو ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن 33 درصد و از نظر ارزش ریالی حدود 10 برابر افزایش یافته است.

افزایش ارزش ترانزیت خارجی صادره از گمرک قشم به گزارش فرینا حسین سعیدی افزود: در این مدت ترانزیت خارجی صادره از این منطقه به ارزش 473 میلیارد و 399 میلیون و 811 هزار ریال رسید.

سعیدی، عمده کالاهای ترانزیت خارجی صادره از گمرک قشم را کولر گازی، شمش سرب، اجزا و قطعات یخچال، اجزا و قطعات تلویزیون، ضایعات آهن، موتور قایق، شکر، کفش و شامپو و مقصد آنها را کشورهای اندونزی، امارات و همچنین مناطق آزاد چابهار، کیش، انزلی، اروند سیرجان، میرجاوه و بندر امام خمینی اعلام کرد.

مدیر کل گمرک ایران در منطقه آزاد قشم همچنین از ترانزیت خارجی وارده به میزان چهار میلیون و 55 هزار تن و به ارزش 495 میلیارد و 352 میلیون و 592 هزار ریال در مدت یاد شده به مقصد گمرک قشم خبر داد.

سعیدی گفت: این ارقام از نظر وزن افزون بر پنج برابر و از حیث ارزش ریالی بیش از سه برابر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی بیشتر کالاهای ترانزیت خارجی وارده گمرک قشم را پوشاک، کفش، لوازم خانگی و مواد اولیه شرکت های مستقر در منطقه آزاد قشم عنوان و مبادی آنها را گمرکات شهید رجایی، بازرگان، فرودگاه امام خمینی(ره)، کیش و چابهار اعلام کرد.

سعیدی با اشاره به ورود و خروج 307 هزار و 934 دستگاه وسایل نقلیه شامل کامیون، اتوبوس، نیسان و سواری از طریق اسکله های لافت و پهل به جزیره قشم، یادآوری کرد: آمارهای یاد شده در مقایسه با دو ماهه نخست سال گذشته حاکی از افزایش یک درصدی در این بخش است.

وی از صادرات قطعی 84 میلیون و 431 هزار تن کالا شامل قطعات منفصله خودرو، روغن موتور، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، اجزاء و قطعات یخچال، جارو برقی، تلویزیون، خودرو، توتون، پاکت فیلتر جهت تولید سیگارت به کشورهای امارات متحده عربی، چین، آلمان، برزیل و پاکستان به ارزش بیش از 199 هزار و 326 دلار خبر داد.

سعیدی گفت: این میزان صادرات قطعی در دو ماه اول سال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث وزن بیش از 31 برابر و از نظر ارزش ارزی افزون بر 10 برابر افزایش داشته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: