کد خبر: ۴۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - 11 June 2015
معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: دولت در برنامه ششم توسعه توجه ویژه‌ای به رشد و توسعه مناطق محروم و کمترتوسعه‌یافته دارد.
محمد شریعتمداری عصر امروز در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی کارخانه لاستیک‌سازی لرستان،‌ در جمع خبرنگاران گفت: استان لرستان علیرغم همه توانمندی‌هایی که برای توسعه دارد با یک معضلات تاریخی مواجه است که قطعا‌ً برای جبران این نواقص باید گام‌هایی برداریم که یکی از مظاهر آن دعوت از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این استان است.
 
وی با اشاره به کاهش سود تسهیلات اعطای صندوق توسعه ملی به میزان 4 درصد کمتر از همه کشور در استان لرستان خاطر نشان کرد: دولت شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران در لرستان فراهم می‌کند و امیدواریم در برنامه ششم توسعه برای رفع عدم توازن از نظام توسعه کشور و جبران کمبودهای نقاط محروم و کمترتوسعه‌یافته مشوق‌های بیشتری در نظر گرفته شود.
 
شریعتمداری با بیان اینکه استان لرستان با مشکل آب مواجه است، افزود: مسئولان و نمایندگان استان لرستان پیگیری حل مشکل آب هستند و در این شرایط دو سد بزرگ ایوشان و مروک در لرستان به بهره‌برداری رسیده است که منشأ خیر و برکات زیادی بوده‌اند و امروز هم سد حوزیان الیگودرز آبگیری شد و در آینده نزدیک با توجه به اینکه شبکه‌های آبیاری آن برای استفاده اراضی پایاب به میزان 3 هزار هکتار در حال اجرا است همزمان با بهره‌برداری از سد کار آبرسانی نیز انجام می‌شود.
 
معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: هم‌اکنون 7 سد نیمه‌کاره در استان لرستان در حال اجرا است که امیدواریم طی چند سال آینده به بهره‌برداری برسند و این نشانگر توجه دولت به مسئله آب در لرستان است اما تخصیص آب نیز موضوع مهمی است که با پیگیری نمایندگان استان و استاندار لرستان 300 میلیون متر مکعب آب مازاد در تخصیص موجود برای استان پیشنهاد شده است که وزارت نیرو در حال بررسی این موضوع است.
 
وی یادآور شد: دولت برای حل مشکلات موجود راهکار را در سرمایه‌گذاری‌های جدید و انجام طرح‌های موجود و همچنین حل مشکلات رکود در اقتصاد کشور می‌داند و به همین خاطر قوانین و مقررات لازم را پیش‌بینی کرده و به مجلس ارائه داد که در ماه گذشته به تصویب رسید.
 
شریعتمداری با تاکید بر اینکه دولت از بخش خصوصی حمایت همه‌جانبه می‌کند، افزود: ضمانت اجرایی وعده‌های دولت و حمایت آن از بخش خصوصی عملکرد دولت در دو سال گذشته است که به‌واقع تاکنون به وعده‌های خود به خوبی عمل کرده است. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: