کد خبر: ۴۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - 08 June 2015
اصلاح ساختار بیمه بازنشستگی تامین اجتماعی یک ضرورت اجتناب ناپذیردرکشوراست.
عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه بیمه بازنشستگان کفاف نیازهای روزمره کارمندان پیشکسوت را نمی دهد،گفت: اگر مجلس بخواهد مزایای حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری را افزایش دهد باید در گام نخست دولت لایحه برای تصویب به بهارستان ارجاع دهد.

ضرغام صادقی: وضعیت نامناسب بیمه بازنشستگان درکشور، خطرنشان کرد: اصلاح ساختار بیمه بازنشستگی تامین اجتماعی یک ضرورت اجتناب ناپذیردرکشوراست.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه  بهارستان اگر طرحی را مطرح بکند که بار مالی داشته باشه باشد با ایرادات شورای نگهبان روبرو می شود، گفت: دولت اگر طرحی مبنی بر اینکه  حقوق بازنشستگان افزایش یابد به صحن علنی بهارستان ارجاع  دهد به احتمال زیاد بهارستان با آن  موافقت خواهد کرد.

وی ادامه  داد: حقوق و بیمه بازنشستگان زمانی می‌تواند راهگشایی بسیاری از مشکلات بهداشتی و معیشتی  بازنشستگان  باشد که  بر اساس یک کار کارشناسی شده و بر طبق  تورم جامعه حقوق و مزایا بازنشستگان در نظر گرفته شود.

 به گفته این نماینده مجلس، سزاوار نیست افرادی که در سالهای جوانی به این مرزو بوم خدمت کردند در روزهای که باید ثمره زندگیشان را ببینند در فکر تامین مایحتاج زندگی روزمره شان باشد. 

عضوهیات رییسه مجلس با بیان اینکه بیمه بازنشستگان کفاف نیازهای روزمره این قشر با تجربه را نمی‌دهد، گفت: بازنشستگان با توجه به کهولت سنی که دارند نمی توانند با فعالیت مجدد مشکلات معیشتی شان را برطرف کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت،  برخی از قوانین سازمان تامین  اجتماعی مبنی بر  بازنشستگی‌  برطبق ماده‌ 76بدین شرح است: 1ـ حداقل‌ ده‌ سال‌ حق‌ بیمه‌ مقرر را قبل‌ از تاریخ‌ تقاضای‌ بازنشستگی‌ پرداخته‌ باشند. (به جزء 3 بند (ب) قانون اصلاح تبصره 2 همین ماده رجوع شود) 2ـ سن‌ مرد به‌ شصت‌ سال‌ تمام‌ و سن‌ زن‌ به‌ پنجاه‌وپنج‌ سال‌ تمام‌ رسیده‌ باشد.

تبصره‌ ـ در مورد افرادی‌ که‌ قبل‌ از تقاضای‌ بازنشستگی‌ حداقل‌ مدت‌ بیست‌ سال‌ متوالی‌ یا بیست‌ و پنج‌ سال‌ متناوب‌ در مناطق‌ بد آب‌ و هوا کار کرده‌اند و یا آنکه‌ به‌ کارهای‌ سخت‌ و مخل‌ سلامتی‌ (زیان‌آور) اشتغال‌ داشته‌اند سن‌ بازنشستگی‌ پنجاه‌ و پنج‌ سال‌ تمام‌ خواهد بود و از همین رو نیز  افرادی  که در مناطق‌ بد آب‌ و هوا و کارهای‌ زیان‌آور به‌ موجب‌ آیین‌نامه‌ مربوط‌ مصوب‌ هیأت‌ وزیران‌ تعیین‌ خواهد شد./
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: