کد خبر: ۴۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - 02 June 2015
این موش ها سالیانه می توانند جان هزاران نفر را نجات دهند. در عملیاتی مربوط به سال 1997 موش های آموزش دیده 200 متر مربع را در 20 دقیقه گشتند در حالی که همین میزان برای انسان با دستگاه های مین یابی 25 ساعت به طول می انجامد.

بانکداری ایرانی – سرویس بین الملل(سرگرمی)؛ امروزه مطالب جالب و باور نکردنی از گوشه و کنار دنیا زیاد به گوش می رسند و هر بار تصور می کنیم که شگفت انگیز ترین خبر ممکن را شنیده ایم اما پس از مدتی اتفاقی جدید تر رکورد آن را هم می زند.

گویی حیات وحش نیز با گسترش دانش و تکنولوژی همگام و به نوبه ی خود باهوش شده است! یکی از جالب ترین اتفاقی که بسیار مورد توجه قرار گرفته آموزش موش های صحرایی جهت بو کشیدن مین های زمینی و کشف آن ها است! مثل اینکه دوره ی سگ های پلیس به سرآمده و چندی دیگر شاهد حضور موش ها در تحقیقات پلیسی خواهیم بود!

این موش های باهوش از دسته ی جوندگان بزرگ متعلق به صحرای جنوب آفریقا هستند، بدنشان طولی برابر 25 تا 45 سانتی متر با یک دم زبر و فلس مانند 36 تا 46 سانتی متری دارد و وزنشان بین 1 تا 1.5 کیلوگرم است. به این موش ها، موش های کیسه دار بزرگ نیز اطلاق می گردد که به دلیل گونه های بزرگ کیسه مانندشان است.

اما این ایده ی جالب متعلق به کیست؟ آپوپو یک بنیاد غیر دولتی خلاقانه بلژیکی است که به آموزش موش های صحرایی بزرگ به اصطلاح کسیه دار برای یافتن مین های زمینی پرداخته است. این موش ها سالیانه می توانند جان هزاران نفر را نجات دهند. در عملیاتی مربوط به سال 1997 موش های آموزش دیده 200 متر مربع را در 20 دقیقه گشتند در حالی که همین میزان برای انسان با دستگاه های مین یابی 25 ساعت به طول می انجامد.

تا کنون هیچ موش قهرمانی طی این جست و جو ها از بین نرفته است زیرا متوسط وزنی که سبب انفجار مین ها می شود چیزی حدود 5 کیلو گرم است در حالی که سنگین ترین موش نر از این دسته بیشتر از 1.5 کیلو گرم وزن نخواهد داشت. زمانی که یکی از این موش ها دیگر توانایی مشارکت در عملیات و بو کشیدن را نداشته باشد و یا پیر شده باشد، باز نشسته شده و به زندگی عادی اش در طبیعت باز خواهد گشت.



نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: