
روابطعمومیها همواره باید با افکارعمومی ارتباط نزدیکی داشته باشند و اگر این ارتباط به صورت غیرمستقیم باشد قطعاً تأثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.
دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همایش سراسری روابط عمومیهای این وزارتخانه و مجموعههای وابسته ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و بیان این مطلب گفت: روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی بین سازمان و افکارعمومی باید مطالبات و خواستههای مخاطبان را شناسائی کرده و درصورت امکان برآورده سازند.
وی افزود: ارائه به موقع و مؤثر عملکرد یک سازمان با زبان ساده و قابل فهم به افکارعمومی همراه با صداقت و حرفهایگری از وظایف روابط عمومی است که قطعاً نتیجه مثبتی خواهد داشت.
دکتر واعظی تصریح کرد: لازم است روابطعمومیها شعار حرفهایگری و اخلاقمداری را سرلوحه کار خود قرار داده و همه فعالیتها را براساس آن و در قالب برنامههای درازمدت به پیش ببرند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه به تشریح ویژگیهای حرفهای روابط عمومی پرداخت و اظهارداشت: داشتن انگیزه، توجه به تخصص، مخاطبشناسی، استفاده مناسب از ابزارهای اطلاعرسانی جهت تأثیرگذاری بیشتر، نوآوری و ابتکار، آگاهی درست از اهداف سازمان، رصد کردن افکارعمومی، داشتن بانک اطلاعاتی، استفاده از فناوریهای روز و داشتن سرعت عمل و دقت درکار از مهمترین این ویژگیهاست.
وی؛ راستگوئی و صداقت، احترام به حقوق مردم، شجاعت در ابراز عقیده، انتقادپذیری، احساس مسئولیت و دوری از تخریب را از مهمترین ویژگیهای حرفهای روابط عمومی برشمرد.
واعظی درپایان به نقش و جایگاه روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت و به مسئولان و کارشناسان روابط عمومیهای مجموعه این وزارت تأکید کرد: حتماً ارتباط خود را با مردم حفظ کرده و پاسخگوی آنان باشید چرا که این کار موجب افزایش اعتماد عمومی میشود