کد خبر: ۴۵۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - 31 May 2015
بانکداری ایرانی – سرویس بین الملل(معرفی برند)؛ سیکو یک شرکت ساعت سازی ژاپنی است که محصولاتی همچون: ساعت های مچی، ساعت های دیواری، دستگاه های الکترونیکی، مواد نیمه هادی و دستگاه های نوری را ساخته و به فروش می رساند.


 

این شرکت در سال 1881 زمانی که فردی به اسم کینتارو هاتوری مغازه ی ساعت و جواهر فروشی خود را در توکیو باز کرد، پایه گذاری شد. هاتوری کار خود را با تعمیر ساعت های دیواری در کارگاه شخصی اش آغاز کرد. کارگاه وی "سیکوشا" نام داشت که در زبان ژاپنی به معنای ارزشمند یا موفقیت است. 

اولین ساعت هایی که تحت عنوان برند سیکو تولید شدند، به سال 1924 باز می گردند. طی سال ها نوار موفقیت های این کمپانی ژاپنی ادامه داشت تا  در سال 1969، سیکو از نخستین ساعت کوارتز دنیا "آسترون" پرده برداری کرد. زمانی که این ساعت معرفی شد تقریبا هزینه ای معادل یک ماشین سایز متوسط را دارا بود. مدتی بعد از آن، سیکو نخستین گاه سنج کوارتز را نیز معرفی نمود و در سال 1985 با کمپانی اورینت، یک شرکت مشترک تاسیس کرد.


نام سیکو پس از بازسازی و ایجاد تولیدی های تابع خود مانند کمپانی ساعت سیکو و شرکت ساعت دیواری سیکو، در یکم ژوئیه ی 2007 به شرکت مرکزی سیکو تغییر یافت.

سیکو بدون شک شهرتش را مدیون ساعت های مچی این شرکت است که زمانی تمام مراحل ساختشان را در خانه ای کوچک طی می کردند. امروزه در ساخت این ساعت ها علاوه بر موتور های مرغوب، نوسان گر های کریستالی و صفحات ال سی دی، از روغن های روان کننده کار ساعت و ترکیبات شب نما نیز استفاده می شود. جالب توجه است که سیستم تولید کاملا یکپارچه در خانه، هنوز هم برای ساعت های لوکس در ژاپن انجام می گردد. 

سیکو هر دو نوع ساعت های کوارتز و مکانیکی را با رنج متنوعی از قیمت ها تولید می کند. ارزان ترین آن ها با قیمت 45 دلار و گران ترین آن ها با قیمت 554000 دلار به فروش می رسند. ساعت های مکانیکی سیکو نیز با قیمت های بالا توسط کلکسیونر ها جمع آوری می شوند مانند سری 5 سیکو. امروزه ساعت های سیکو کینتیک (جنبشی)، ترکیبی از ویژگی های یک ساعت اتوماتیک با دقت کوارتز با سطح فروش بسیار بالا در میان متقاضیان است.


پیشرفت سیکو به جایی رسیده که در حال حاضر در تکنولوژی‌های پیشرفته و رده‌های لوکس بسیار قدرتمند شده است. همه ی این ها در واقع به فلسفه ی کینتارو هاتوری بر می گردد: " باید اجازه داد تا امور تحقق یابند و زمان لازم خودشان را طی کنند اما بایستی همواره یک گام جلوتر از دیگران قدم برداشت.




برچسب ها: سیکو ، برند ، ساعت مچی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: