حمایت از گردش آزاد اطلاعات و اطلاعرسانی شفاف از رسالتهای اصلی مجموعه معاونت رسانهای به شمار میآید.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل بیمه مرکزی، دکتر محمدرضا نوروزپور که در نشست شورای روابط عمومیهای صنعت بیمه سخن میگفت با اعلام این مطلب افزود: ماهیت رسانههایی که قصدی غیر از اطلاعرسانی دقیق و خبررسانی سالم دارند باید برای همگان افشا شود تا از منافع ملی و حریم رسانههای رسمی به درستی صیانت شود.
معاون امور رسانهای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشریح مرزهای «نقد اصولی» و «باجگیری» در فضای رسانهای، خاطرنشان کرد: نشاندادن نقاط ضعف سازمانها و انتقاد از عملکرد ناصحیح برخی مدیران به مفهوم باجخواهی نیست و باید مرزهای رسانههای مننقد و باجنیوزها مشخص شود.
دکتر نوروزپور از آمادگی مجموعه معاونت امور رسانهای و تبلیغات برای برخورد قانونی با رسانهنماها خبر داد و گفت: اگر دلایل و مستندات کافی در خصوص رسانهنماهای باجگیر در اختیار ما قرار بگیرد، هیأت نظارت با قدرت و قاطعیت وارد عمل خواهد شد.
وی در ادامه به شرایط اقتصادی کشور از اهمیت حفظ ثبات مجموعههای اقتصادی، اشاره کرد و گفت: شکنندگی صنعت بیمه در حوزه اعتمادسازی، ضرورت یکپارچگی، همافزایی و غیرت صنفی بین تمامی ارکان صنعت بیمه را بیش از پیش، یادآور میشود.
وی از مدیران روابط عمومیها خواست تا در تعاملات ارتباطی خود مصالح کلی نظام بیمهای کشور را در نظر داشته باشند و از تمرکز بر منافع شرکتی، پرهیز کنند.
دکتر نوروزپور از رسانههای معتبر و رسمی به عنوان مهمترین منابع خبری در کشور یاد کرد و اظهار داشت: اطلاعرسانی مستمر در خبرگزاریهای رسمی و روزنامههای معتبر، اثرات منفی رسانهنماها را بیاثر خواهد کرد.
گفتنی است در این نشست، دکتر جواد گودرزی _ مدیرکل روابط عمومی و امور بینالملل بیمه مرکزی_ و مدیران روابط عمومی صنعت بیمه نیز در خصوص آخرین وضعیت اطلاعرسانی در صنعت بیمه به طرح دیدگاههای خود پرداختند.