کد خبر: ۲۲۶۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۶ تير ۱۴۰۴ - 07 July 2025

مجمع «آپ» 8 ریال سود تقسیم کرد

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آسان پرداخت با حضور بیش از ۹۱ درصد سهامداران برگزار شد و با رای سهامداران آپ معادل ۹۰ درصد از سود قابل تقسیم (۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان) به سهامداران تعلق گرفت و به ازای هر سهم ۸ ریال سود رسید‌.

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت آسان پرداخت با حضور بیش از ۹۱ درصد سهامداران برگزار شد و در پایان مجمع امروز آسان پرداخت و با رای سهامداران آپ معادل ۹۰ درصد از سود قابل تقسیم (۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان) به سهامداران تعلق گرفت و به ازای هر سهم ۸ ریال سود رسید‌.

 به گزارش  بانکداری ایرانی، مهم ترین موارد مطرح شده در این مجمع به شرح زیر است:

*این شرکت توانست طریق اپلیکیشن آپ معادل ۴۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری کند.

*بازه فعالیت اپ به ۱۶ سال رسید.

* انطباق با قوانین بانک مرکزی یک چالش بود که با ورود بانک شهر به جمع سهامداران آسان پرداخت، این مشکلات حل و فصل شد.

*درآمد خوبی از حوزه کارت به کارت و چک الکترونیک اخذ خواهد شد.

*آپ سالیانه ۳۶ میلیارد تراکنش شتابی را انجام داد.

*حجم عظیم عملیات مالی، جایگاه موثر در صنعت پرداخت به این شرکت اختصاص یافت.

*رهبر بازار خدمات پرداخت متنوع (کارت به کارت، پرداخت قبوض، خرید شارژ و…) به آسان پرداخت تعلق دارد.

* این شرکت در بخش عمده‌ای از خدمات بانکی آنلاین سهم بالایی دارد.

* معادل ۱۰ درصد  از سهم بازار آنلاین بیمه را اخذ کرد.

*این شرکت سبد کامل بیمه؛ از بیمه درمان تا خودرو دارد.

*حضور در بازار حیاتی و رشدمحور خدمات InsurTech الزامی به شمار می رود.

* آپ دارای قرارداد با ۲۵ بانک طرف همکاری است.

*معادل ۲۵ درصد سهم از کل تراکنش‌های اینترنتی کشور به آپ تعلق دارد.

*پیشخوان کامل خدمات دولتی، خدمات کامل سلامت دیجیتال، پوشش‌دهی خدمات نسل جدید در حوزه e-Government و e-Health از جمله برخی اقدامات و فعالیت های آپ است.

*ساختمان پاریس (پروژه تبدیل یکی از دارایی‌های ملکی به فضای تجاری) تکمیل شد.

*افزایش بهره‌وری سرمایه و کاهش خواب سرمایه در املاک بلااستفاده در صورت های مالی آسان پرداخت دیده می شود.

قیمت این سهم ابتدای سال مالی ۳۶۶ تومان و اکنون حدود ۱۴۲۰ تومان است.

*سرمایه آسان پرداخت به ۱,۲ همت می رسد.

*افزایش سرمایه از محل سود انباشته و توزیع سودآورده به سهامداران در دست اقدام است.

*تقویت صورت‌های مالی و فراهم آوردن شرایط رشد سرمایه‌ای در دستور کار قرار دارد.

*تعداد کاربران اپلیکیشن آپ در سال ۱۴۰۳ این عدد به ۱۹,۳۲۸,۳۱۰ نفر رسید.

*تعداد دستگاه‌های پوز فعال آپ در سال  گذشته معادل ۵۳۸,۲۹۱ دستگاه شد.

*تعداد پذیرندگان درگاه اینترنتی آپ (آنلاین) در سال ۱۴۰۳ نیز معادل ۳۷۸,۴۵۱ پذیرنده است .

*بر همین اساس و طی  سال مالی ۱۴۰۳، شرکت آسان پرداخت به رشد قابل توجه در تعداد کاربران و پذیرندگان درگاه پرداخت اینترنتی دست یافت.

* آپ شبکه گسترده دستگاه‌های کارتخوان خود را حفظ و حتی افزایش داده است.

زیرساخت دیجیتال و بازار کاربری این شرکت توسعه داده شد.

*شرکت آسان پرداخت با رویکردی نوآورانه تحت عنوان Drive 4.0: A New Path Toward Digital Transformation‌، گام‌های جدید و هدفمندی را برای تحقق تحول دیجیتال و ارتقاء جایگاه در صنعت پرداخت و فناوری مالی آغاز کرده است.

*این مسیر شامل پنج محور کلیدی خواهد بود.

*بر اساس مدل DRIVE 4.0، شرکت آسان پرداخت مسیر آینده خود را بر پایه کاربست ابزارهای دیجیتال مدیریتی، داشبوردهای تصمیم‌سازی، و تقویت نظارت اجرایی بنا نهاده است تا هم‌زمان با توسعه بازار، چابکی در فرآیند نظارت، کنترل پروژه، عملکرد مالی و ارزش‌آفرینی برای مشتری و سهام‌دار را به حداکثر برساند.

*این راهبردهای مدیریتی تضمین می‌کنند که تمامی شاخص‌های کلان و حیاتی شرکت به‌صورت شفاف و قابل ارزیابی، زیر نظر مدیران اجرایی و اتاق فرمان دیجیتال شرکت قرار داشته باشد.

برنامه‌های آتی شرکت آسان پرداخت در مجمع به شرح ذیل اعلام شد:

الف) توسعه و تنوع درآمدی

تمرکز بر درآمدهای جدید و نوآورانه در حوزه‌های مختلف

سرعت‌بخشی به توسعه و سودآوری شرکت‌های تابعه

همکاری با رویکرد مشترک افزایش درآمد و کسب منافع بلندمدت

ب) تحول مدل‌های کسب‌وکار و شبکه پرداخت

تغییر مدل کسب‌وکار از مدل فعلی به اکوسیستم یکپارچه بانک و پرداخت

تمرکز بر استراتژی با محوریت توسعه اکوسیستم هلدینگ

توسعه خدمات دیجیتال با مدل‌های نوآورانه در عرصه بانک و پرداخت

ج) توسعه خدمات و فناوری

سرمایه‌گذاری هوشمند بر بسترهای دیجیتال و استراتژی‌های سهامداران

توسعه خدمات دیجیتال با هدف خلق ارزش پایدار و ارتقاء بهره‌وری

د) ارتقاء کیفیت و تحول در مدیریت

نهادینه‌سازی داده‌محوری در تمام فرآیندها جهت ارتقاء کیفیت تصمیم‌گیری

بازنگری در عملیات با رویکرد دیجیتال‌سازی فرآیندها

افزایش شفافیت عملکردی مبتنی بر داده‌ها و تقویت اعتماد سازمانی

نظر شما