لیلا فریادرس- بیمه تجارت نو که اخیرا مجمع عمومی عادی برای تعیین اعضای هیات مدیره خود را تشکیل داده، افزایش سرمایه را نیز در برنامه خود دارد. این شرکت با تمرکز بر بیمه عمر و اصلاح پورتفوی خود تلاش دارد تا سهم بازار خود را به مراتب بیشتر از قبل کرده و در ماه های اینده شاهد جهش سودآوری بیشتری خواهد بود.
به گزارش بانکداری ایرانی، بیمه تجارت نو در ماه های اخیر با اصلاح قراردادها و کاهش ریسک و مدیریت پورتفوی خود توانسته گام های بزرگی بردارد . هیات مدیره جدیدی که انتخاب کرده سبب می شود تا این شرکت در ماه ها وسال های پیش رو وضعیتی به مراتب بهتری را تجربه کند.
قراردادهای حقوقی مانند افزایش ۲۶۱ درصدی مراکز درمانی طرف قرارداد و تمرکز ویژه بر بیمه عمر و زندگی سبب شده تا حق بیمه تولیدی این شرکت در سال جاری نسبت به سال قبل دوبرابر جهش کند و این مساله در در سوداوری شرکت بروز خواهد کرد.
اما سوال اساسی این است که چه شد که بیمه تجارت نو از نسبت خسارت 66 درصدی در پایان سال گذشته به نسبت 44 درصدی در بهمن امسال دست یافته و هزینه های خسارت خود را حدود 50 درصد کاهش داده است؟
پاسخ سریع این پرسش در پورتفوی این شرکت نفهته است. در بهمن پارسال بیمه تجارت نو تنها 9 درصد به بیمه عمر و زندگی که یکی از کم ریسک ترین رشته بیمه گری است، اختصاص داده بود. اما در بهمن امسال 42 درصد از پورتفوی این شرکت به بیمه عمر اختصاص دارد.
این در حالی است که پارسال نسبت خسارت شرکت در رشته بیمه عمر حدود 105 درصد بوده یعنی خسارت سنگینی در رشته بیمه عمر داده بود. اما امسال نسبت خسارت بیمه عمر به 25 درصد رسیده است.
بر اساس این گزارش ؛ پارسال شرکت سه هزار و 140 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده بود ولی در مقابال سه هزار و 286 میلیارد ریال خسارت داد.اما امسال این شرکت 26 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده و تنها شش هزار و 531 میلیارد ریال خسارت داد.
این رخداد نشان از سودآوری بالای این شرکت در سال جاری دارد و در مجموع این شرکت در پایان بهمن 1403 حدود 60 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید و در مقابل 26 هزار و 764 میلیارد ریال خسارت داد که نسبت به پارسال با رقم 32 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولیدی رشدی دو برابری را تجربه کرده است.
بسیاری از تحلیل گران معتقدند که با تغییر رویه مدیریتی این شرکت در ماه های اخیر وضعیت شرکت در اینده به مرتب بهتر از گذشته خواه بود و شاهد جهش این شرکت در راستای کسب سهم بازار بیشتر خواهیم بود.
این شرکت تمرکز اصلی خود را بر روی بیمه عمر و سرمایه گذاری گذشته و تلاش می کند تا با شبکه فروشی که دارد این فضا را بهتر از پیش ، جلو ببرد. و این مساله با رشد 125 درصدی سودسازی این شرکت در سال جاری به روشنی نمایان است.