کد خبر: ۲۲۰۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۵ - ۲۹ مهر ۱۴۰۳ - 20 October 2024
اختصاصی بانکداری ایرانی؛
مجموع حق بیمه صادره ۱۷ شرکت بیمه ای در نیم سال نخست سالجاری به رقم ۱۶۱ هزار میلیارد تومان رسید.شرکت بیمه دانا با ۲۵ هزار و ۷۰۸میلیارد تومان حق بیمه صادره، رتبه اول را به خود اختصاص داد.

بیمه دانا در سالهای اخیر تلاش کرده تا فضای خاصی را از خود به نمایش بگذارد و در این کار موفق عمل کرده است. این شرکت برترین شرکت بیمه خصوصی ایران است و چندسالی است که این رتبه را از دیگر شرکت ها کسب کرده و تلاش دارد که این رتبه را از دست ندهد.

به گزارش بانکداری ایرانی؛ یکی از موفقی های شرکت بیمه دانا به قراردادهای حقوقی این شرکت بر می گردد.

بر اساس گزارش بیمه مرکزی و دیگر شرکت های بیمه، در شش ماهه منتهی به 31 شهریور 1403 ، مجموع حق بیمه صادره ۱۷ شرکت بیمه ای در نیم سال نخست سالجاری به رقم ۱۶۱ هزار میلیارد تومان رسید.

شرکت بیمه دانا با ۲۵ هزار و ۷۰۸میلیارد تومان حق بیمه صادره، رتبه اول را به خود اختصاص داد. شرکت های بیمه دی با ۲۵ هزارو ۸۷ میلیارد تومان حق بیمه صادره و بیمه آسیا با ۲۵ هزار و ۱۹ هزار ۶۰۵ میلیارد تومان در رتبه های بعدی قرار دارند. ازطرفی هم مجموع خسارت پرداختی ۱۷ شرکت بیمه ای در مدت زمان مورد بررسی به رقم ۶۵ هزار و ۴۷۵ میلیارد تومان رسید. در حقیقت بیمه دانا همچنان در صدر شرکت های بیمه قرار داشته و فاصله خود را با دیگر شرکت ها بیشتر می کند.

به گفته مدیرعامل و نایب‌رئیس هیئت‌مدیره بیمه دانا این شرکت بر ضرورت اصلاح شیوه‌های اختصاص اعتبار، پیگیری و وصول مطالبات معوق و همچنین استفاده از فرصت‌های ایجاد شده در خصوص بیمه‌های خُرد تأکید دارد. او اخیرا در نشستی با اشاره به عملکرد بیمه دانا از ابتدای سال تاکنون، از اجرای استراتژی توسعه بازار و نقش مثبت آن در بهبود شاخص‌های عملکردی سخن گفت و به بررسی و تشریح راه‌های افزایش جذب نقدینگی و پرتفوی، استفاده از فرصت‌های بیمه‌های خُرد، اصلاح پرتفوی با اجتناب از انعقاد قراردادهای زیان‌ده و خروج از آن‌ها و همچنین جذب قراردادهای سودده و مبتنی بر مدیریت ریسک به منظور دستیابی به شرایط پایدار در شرکت پرداخت. او وضعیت شرکت را مناسب ارزیابی کرده و سخنان او نشان می دهد که بیمه دانا همچنان در مسیر رو به رشدی قرار دارد.

بر اساس گزارش بانکداری ایرانی، بیمه دانا در شش ماهه منتهی به شهریور 1403 بالغ بر 253 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده که نسبت به دوره مشابه در سال قبل رشدی 25 داشته است.در مقابل این شرکت 137 هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده که نسبت خسارت شرکت به رقم حدود 50 درصدی رسیده است.

 

بیمه دانا همچنان پیشتاز صنعت بیمه در بخش خصوصی

 

قراردادهای حقوقی بیمه بیمه دانا یکی از رازهای موفقیت این شرکت است. این قراردادهای حقوقی بر اساس اعتماد و خوش نامی این شرکت رخ می دهد و بر همین اساس موفقیت های شرکت روز به روز بیشتر می شود .در آخرین تحول در این باره ، اخیرا قراردادی با آموزش و پرورش امضا کرده که بیشتر سه هزار و 270 میلیارد ریال ارزش داشته و حق بیمه بزرگی را برای این شرکت قابل تولید می کند.

بیمه دانا همچنان پیشتاز صنعت بیمه در بخش خصوصی

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: