کد خبر: ۲۲۰۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۲۶ مهر ۱۴۰۳ - 17 October 2024

بانکداری ایرانی- مدیرکل هواشناسی استان کردستان از بارش باران خبر داد و گفت: دمای هوای استان هفته آینده افت قابل توجهی خواهد داشت.

رحیم صدیقی در گفت‌وگو با تسنیم در سنندج از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی در کردستان خبر داد و اظهار داشت: از بعدازظهر امروز تا بعدازظهر فردا شرایط جهت رشد ابر و بارش‌های رگباری و پراکنده به ویژه در بخش‌های شمالی، شمال شرقی و ارتفاعات مرکزی استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه هوای استان تا روز شنبه هفته آینده با توجه به عبور امواجی از سطوح میانی جو، ناپایدار خواهد بود، گفت: این موج وزش باد شدید و افزایش ابر، رگبار پراکنده و رعد و برق را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان هشدار داد: در پی این سامانه رگبار باران و رعد و برق، آبگرفتگی معابر و احتمال جاری شدن سیلاب‌ مناطق شمالی به ویژه شهرستان‌های سقز، بانه، بیجار، زرینه، نساره و ارتفاعات مرکزی را در برخواهد گرفت.

وی افزود: سرعت وزش باد برای روز جمعه قابل ملاحظه خواهد بود و امکان خسارت به سازه‌های موقت، سقوط اشیا و شکستن درختان کهن سال وجود دارد.

صدیقی با اشاره به ورود گردوغبار به سطح منطقه، از کاهش کیفیت هوا و دید افقی استان در طول 2 روز آینده خبر داد.

وی درباره وضعیت دما عنوان کرد: طبق این پیش‌بینی دمای هوا هفته آینده افت قابل توجهی خواهد داشت.
مدیرکل هواشناسی استان کردستان حداقل و حداکثر دمای استان در طول 24 ساعت گذشته را بین 7.9 تا 25.6 درجه ذکر کرد و گفت: در شبانه‌روز گذشته بابارشانی با 1.1 درجه و سلین اورامان با 33.3 درجه به ترتیب، خنک‌ترین و گرم‌ترین مناطق استان بودند.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان اعلام کرد: دمای هوا امروز در شهر سنندج نیز بین 13 و 28 درجه در نوسان خواهد بود.

باران ایرمان
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: