کد خبر: ۲۲۰۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - 01 October 2024
به گزارش بانکداری ایرانی؛
اصلاح پورتفوی بیمه آسیا در سال جاری سبب شده تا شرکت بیمه آسیا درآمد خالص دوبرابری را در سال جاری نسبت به پارسال تجربه کند.

بیمه آسیا در نیمه نخست 1403/ از اصلاح پورتفوی تا جهش دوبرابری درآمد ناخالص شرکت

اصلاح پورتفوی بیمه آسیا در سال جاری سبب شده تا شرکت بیمه آسیا درآمد خالص دوبرابری را در سال جاری نسبت به پارسال تجربه کند.

 به گزارش بانکداری ایرانی؛ بیمه آسیا در شهریور امسال 196 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده و بر این اساس نسبت به سال قبل نزدیک به 60 درصد رشد داشته است چرا که سال قبل حدود 122 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده است.

اما نکته ای که در سال جاری تعجب کارشناسان را برانگیخت، مساله درآمد ناخالص است.
بر اساس حق بیمه تولیدی و خسارت‌های پرداختی در شهریور امسال 95 هزار میلیارد ریال درآمد ناخالص نصیب بیمه آسیا کرده است. این در حالی است که در سال گذشته طی شش ماه این شرکت تنها 51 هزار میلیارد ریال درآمد ناخالص کسب کرده بود. که در سال جاری دوبرابر شده است.

 

بیمه آسیا در نیمه نخست 1403/ از اصلاح پورتفوی تا جهش دوبرابری درآمد ناخالص شرکت  

یکی از عوامل کسب درآمد بالای بیمه آسیا در سال جاری اصلاح پروتفوی شرکت است. طی 12 ماه سال قبل بیمه آسیا توانسته بود حدود 19 هزار میلیارد ریال حق بیمه عمر و زندگی تولید کند که نهایتا حدود 7 درصد از سهم کل حق بیمه تولیدی شرکت را به خود اختصاص داده بود.
اما در شهریور امسال به دلیل اصلاح و تمرکز بیشتر بر بیمه عمر و زندگی مبلغ 25 هزار میلیارد ریال حق بیمه عمر و زندگی تولید شد که سهم آن به 13 درصد از کل حق بیمه تولیدی رسید.

بیمه آسیا در نیمه نخست 1403/ از اصلاح پورتفوی تا جهش دوبرابری درآمد ناخالص شرکت  


در این دوره شش ماهه سهم بیمه های پرریسک اتومبیل مانند شخص ثالث و بدنه کاهش یافته و نسبت به پایان سال قبل کمتر شده است.
در پایان پارسال بیمه شخص ثالث 32 درصد از پورتفوی شرکت و بیمه بدنه 15 درصد از حق بیمه تولیدی کل را به خود اختصاص داده بود. اما در سال جاری و طی شش ماه عملکرد سهم بیمه شخص ثالث به 28 درصد و بیمه بدنه به 11 درصد کاهش یافته و هرکدام را چهار درد کاهش داده است. البته سهم بیمه درمان افزایش یافته است.
 

تمرکز بیمه آسیا به عنوان یکی از شرکت های بیمه برتر در ارائه نوع خاصی از خدمت رسانی است. در همین رابطه مدیرعامل بیمه آسیا اخیرا بیمه آسیا را در ریسک سنجی، ارائه خدمات با کیفیت و تسریع در پرداخت خسارت، ممتاز توصیف کرد.
او گفته بود در راستای این راهبرد، امسال در حوزه بیمه‌های زندگی، دو طرح جدید بیمه مستمری با نام‌های تجاری “رایان” و “آرسا” با همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران و بانک رسالت تهیه و به بازار ارائه شد. عرضه این محصولات بیمه ای با توجه به ویژگی های ارزنده شان، هم به نفع مردم و هم به نفع شبکه فروش است.
این رخدادها سبب شده تا هم درآمد ناخالص و هم سودآوری شرکت رشدی قابل توجه داشته باشد.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: