کد خبر: ۲۲۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۲ - ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - 30 September 2024

بانکداری ایرانی- کافئین محرکی است که در برخی غذاها و نوشیدنی‌ها مانند قهوه یافت می‌شود. نوشیدن یک فنجان قهوه کافئین‌دار به شما انرژی می‌دهد و می‌تواند شما را از حالت بی‌حالی خارج کند.

به گزارش ایسنا، این یکی از دلایلی است که موجب می‌شود روزانه بیش از ۶۰۰ میلیون فنجان قهوه در ایالات متحده مصرف شود.

نتایج تحقیقات در مورد قهوه و افسردگی نشان داده است که افراد هنگام نوشیدن قهوه علائم کمتری را تجربه می کنند.

مطالعات روی اثرات قهوه بر بدن فواید مثبت دیگری مانند کاهش خطر ابتلا به سرطان یا سکته مغزی را نشان داده است. نوشیدن قهوه همچنین می تواند خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری پارکینسون را کاهش دهد. ترکیبات محافظ موجود در دانه‌های قهوه، همراه با اثرات کافئین می‌توانند توانایی‌های شناختی ذهنی ما را بهبود بخشند و پتانسیل ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش دهند.

چگونه قهوه بر علائم افسردگی تأثیر می‌گذارد؟

افسردگی میلیون ها نفر را در سراسر ایالات متحده تحت تاثیر قرار می دهد. شدت علائم افسردگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برخی از رایج ترین علائم افسردگی عبارتند از علاقه کم به فعالیت هایی که برای شما لذتبخش بودند، مشکل در تمرکز و کمبود انرژی. افراد مبتلا به افسردگی بالینی حداقل به مدت دو هفته علائم را تجربه می کنند.

متخصصان کنجکاو شدند که آیا خواص محرک موجود در قهوه می تواند علائم افسردگی را تسکین دهد یا خیر. یک مطالعه منتشر شده ارتباط بین نوشیدن قهوه بیشتر و کاهش شدت علائم افسردگی را نشان داد. همچنین یک مطالعه جداگانه با تمرکز بر بزرگسالان میانسال نتایج مشابهی را به همراه داشت.

به نظر می رسد که نوشیدن قهوه می تواند به افرادی که مبتلا به افسردگی هستند کمک کند. با این حال، این لزوماً به این معنی نیست که این نوشیدنی باید جزء اصلی رژیم غذایی شما باشد. در حالی که نوشیدن قهوه فوایدی برای سلامتی دارد، مصرف بیش از حد آن نیز معایبی دارد.

خطرات نوشیدن بیش از حد قهوه

افزایش مصرف کافئین در میان بزرگسالان شاغل و دانش آموزانی که به دنبال انرژی برای ادامه کار یا تحصیل خود هستند، تبدیل به یک پدیده رایج شده است. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) چهار فنجان قهوه با اندازه معمولی را به طور کلی بی خطر می داند. با این حال، نوشیدن قهوه می تواند عوارض جانبی مانند بی قراری، ضربان قلب سریع و بی خوابی ایجاد کند.

به گزارش «وب ام دی»، نوشیدن بیش از چهار فنجان قهوه در روز می تواند این عوارض جانبی را افزایش دهد. برخی از افراد علائمی مانند تشدید اضطراب، سردرد و بی قراری را گزارش می دهند.

به گفته متخصصان، از آنجایی که کافئین یک ماده مخدر است، افراد می توانند دچار وابستگی شوند و تلاش برای ترک عادت مصرف قهوه می تواند علائمی مانند خستگی، سردرد و عدم وضوح ذهنی ایجاد کند.

در همین حال، کافئین موجود در قهوه می تواند با داروهایی که برای درمان مشکلات سلامتی مانند اختلال تیروئید مصرف می شوند، تداخل منفی داشته باشد. همچنین می‌تواند با داروهایی که برای مشکلات سلامت روان تجویز می‌شوند، تداخل منفی داشته باشد. اگر دیابت دارید، مصرف بیش از حد قهوه می تواند سطح قند خون شما را افزایش دهد و مدیریت انسولین را دشوارتر کند.

همچنین زنان یائسه ای که بیش از سه فنجان قهوه در روز می نوشند ممکن است به دلیل کمبود کلسیم شروع به از دست دادن استخوان در ستون فقرات خود کنند. افراد دیگری که باید در مصرف قهوه حتی برای کمک به علائم افسردگی احتیاط کنند، کسانی هستند که رفلاکس اسید یا کلسترول بالا دارند.

حذف نوشیدنی های شیرین از رژیم غذایی می تواند به بهبود علائم افسردگی کمک کند. شما همچنان می توانید با عدم افزودن شکر، قهوه را در رژیم غذایی خود بگنجانید. نشان داده شده است افرادی که قهوه بدون شیرینی می نوشند نسبت به افرادی که قهوه نمی نوشند کمتر احساس افسردگی می کنند.

باران ایرمان
برچسب ها: قهوه ، افسردگی ، انرژی ، اضطراب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: