کد خبر: ۲۲۰۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۸ - ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - 26 September 2024

 بانکداری ایرانی- سازمان هواشناسی برای ۶ استان هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی صادر کرد و از احتمال طغیان ردوخانه‌ها، آب‌گرفتگی و خسارت به محصولات کشاورزی خبر داد.

به گزارش تسنیم، بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر، برخی مناطق اردبیل، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز در تهران، البرز و سمنان بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

فردا جمعه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان، و قزوین بارش‌ها ادامه دارد. شنبه هفته آینده در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، قم، مرکزی، شمال اصفهان، همدان، خراسان جنوبی و سمنان بارش‌های پراکنده و در استان‌های قزوین، البرز، تهران، زنجان و سواحل دریای خزر رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

یکشنبه آینده در استان‌های البرز، تهران، قزوین و سمنان رگبار، رعدوبرق و در سواحل دریای خزر و خراسان جنوبی بارش‌های پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه هفته آینده در کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، مازندران، قم و شمال مرکزی بارش‌های پراکنده ادامه خواهد داشت.

به گزارش تسنیم،‌ طی 5 روز آینده در برخی مناطق استان‌های واقع در شمال شرق، شرق، مرکز‌، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال غرب و جنوب غرب ایران در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که باعث کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد. خلیج‌فارس طی امروز و دریای عمان طی دو روز آینده مواج است.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان پایان: جمعه 1403/07/06

نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، رخداد مه، در نقاط مستعد بارش تگرگ و کاهش محسوس دما

منطقه اثر:

پنجشنبه 1403/07/05: گیلان، مازندران، گلستان، نوار شرقی اردبیل و ارتفاعات سمنان و شمال شرق تهران.

جمعه 1403/07/06: مازندران، شرق گیلان و غرب گلستان.

اثر مخاطره: طغیان رودخانه‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل گیری روان آب و سیلاب، سقوط سنگ و اشیا از ارتفاعات، احتمال رانش کوه، وزش باد شدید، خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی.

توصیه: پرهیز از هرگونه تردد غیر ضروری و توقف در حاشیه روخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری اکید از اسکان و بر پا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های تفریحی از جمله طبیعت‌گردی و کوه‌نوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده و آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان و امدادی.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: