کد خبر: ۲۲۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۰۵ مهر ۱۴۰۳ - 26 September 2024
اختصاصی بانکداری ایرانی؛
«توانمندسازی و توسعه شبکه فروش، حرکت به سمت فروش آنلاین بیمه‌نامه‌ها، اصلاح ترکیب پرتفوی شرکت، ایجاد توازن پرتفوی و افزایش سهم بیمه‌های زندگی، وصول مطالبات و رعایت اصل بنگاه‌داری از جمله برنامه‌های کوتاه‌مدت شرکت است که در حال تحقق آن‌ها هستیم.»

«توانمندسازی و توسعه شبکه فروش، حرکت به سمت فروش آنلاین بیمه‌نامه‌ها، اصلاح ترکیب پرتفوی شرکت، ایجاد توازن پرتفوی و افزایش سهم بیمه‌های زندگی، وصول مطالبات و رعایت اصل بنگاه‌داری از جمله برنامه‌های کوتاه‌مدت شرکت است که در حال تحقق آن‌ها هستیم.»

 به گزارش بانکداری ایرانی؛ علیرضا حجتی، مدیرعامل شرکت بیمه رازی، در مراسم رونمایی از دو طرح جدید شرکت با بیان این مطلب افزود: «حق بیمه تولیدی شرکت که در ماه‌های ابتدایی سال ۹۰۰ میلیارد تومان بود، با تلاش‌های انجام‌شده به ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است. همچنین، در ادامه مسیری که ترسیم کرده‌ایم، در تلاشیم تا نسبت خسارت ۷۳ درصدی را کاهش دهیم و به ۴۰ درصد برسانیم. زمانی که وارد شرکت شدم، حق بیمه تولیدی شرکت با رشد منفی ۱۶ درصدی و نسبت خسارت ۷۰ درصدی روبرو بود. با انتخاب استراتژی تهاجمی و حضور فعال در بازار، کار خود را آغاز کردیم. در گام اول، کاهش نسبت خسارت ۷۳ درصدی را هدف قرار دادیم؛ چراکه نسبت خسارت متعارف بین ۴۰ تا ۴۵ درصد است. در حال حاضر، پس از چهار ماه، نسبت خسارت شرکت به ۵۹ درصد کاهش یافته و به زیر ۶۰ درصد رسیده است و تا آخر سال به ۴۵ درصد خواهد رسید. این در حالی است که ۲۵۰۰ میلیارد تومان از خسارت‌های معوق نیز پرداخت شده است.»

حجتی افزود: «اقدامات مهمی انجام داده‌ایم و برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدتی داشتیم. اولین موضوع، توانمندسازی شبکه فروش شرکت بود. یکی از مهم‌ترین اقدامات در ورود به شرکت، توجه به شبکه فروش بود. دیگر اقدام، اصلاح پرتفوی شرکت و ایجاد توازن در آن بود. بر همین اساس، سهم بیمه عمر و زندگی شرکت از ۳ درصد به ۹ درصد افزایش یافته است. برنامه ما این بود که تا پایان سال این سهم به ۱۰ درصد برسد، ولی طی چهار ماه این سهم به ۹ درصد رسید که یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود. امیدواریم تا پایان سال با دو طرحی که ارائه کرده‌ایم، این سهم به ۱۵ درصد برسد.»

حجتی یکی از راهبردهای شرکت را حفظ توانگری مالی و بازمهندسی عملیات بیمه‌گری عنوان کرد و یادآور شد: «توانمندسازی نیروی انسانی، ایجاد ارزش افزوده برای سهامداران و ذینفعان شرکت، ارائه محصولات متنوع و متناسب با نیاز مشتریان، ارائه خدمات آنلاین در بخش صدور خسارت، افزایش سهم فروش محصولات بیمه‌ای، بهبود سطح بهره‌وری شعب و حذف تدریجی شعب زیان‌ده، ارتقای سودآوری از دیگر برنامه‌هایی است که در شرکت دنبال می‌کنیم.»

او در ادامه عنوان کرد: «وصول مطالبات و پرداخت بدهی‌ها یکی دیگر از اقدامات شرکت بود. این بخش را با رعایت اصل مشتری‌مداری انجام دادیم. در همین راستا، وصول مطالباتی که از سنوات قبل باقی مانده بود عملیاتی شد و طی چهار ماه ۵۶۰ میلیارد تومان از مطالبات قبلی جذب شد.»

او بنگاه‌داری را هم یکی از موضوعات مهم شرکت در زمان مدیریت خود اعلام کرده و افزود: «رعایت اصل بنگاه‌داری نیز مد نظر قرار گرفته است. اصل مهم در قراردادهای شرکت، سودآوری است. بر همین اساس، قراردادهایی که برای ما زیان‌ده بودند را تغییر دادیم؛ یا باید نرخ آن‌ها افزایش پیدا کند یا قرارداد را فسخ می‌کنیم.»

حجتی ادامه داد: «برنامه‌های بلندمدتی مانند توانگری مالی را در دستور کار قرار دادیم. توانگری شرکت در سال گذشته ۱ بود، هرچند که رتبه شرکت یک است، اما نسبت شکننده ۱۰۵ درصدی داشت که باید افزایش یابد. توانمندسازی نیروی انسانی نیز مورد توجه قرار گرفته و اولین بهره‌وری برای کارکنان واریز خواهد شد. بهبود بهره‌وری شعب نیز برای ما بسیار مهم است و شعب زیان‌ده را حذف می‌کنیم.»

حجتی گفت: «مهم‌ترین استراتژی شرکت در بلندمدت و برنامه دوساله، ارتقای سودآوری است. ارائه خدمات و محصولات متفاوت، بهبود کسب و کار و اصلاح فرآیندهای کسب و کار از اهداف اصلی ماست. یکی دیگر از اهداف ما، سودمحوری به جای استراتژی محوری است.»

در این مراسم که برای افتتاح و رونمایی از دو طرح جدید برگزار شد، دو سامانه آنلاین «رازی تک» و فروش برخط بیمه و طرح عمر و سرمایه‌گذاری «زیگورات» رونمایی شد. طرح بانک-بیمه «همای رازی» نیز در این مراسم معرفی شد.

حجتی افزود: «زیگورات به معنی خشت است و این طرح به شرکت کمک می‌کند تا ورود خوبی به حوزه مسکن داشته باشد. این طرح از کشورهای دیگر الگوبرداری شده است و قرار است به تدریج سایر رشته‌های بیمه‌ای به آن اضافه شود. سامانه فروش برخط بیمه و طرح عمر و سرمایه‌گذاری زیگورات که به دنبال نهادینه کردن آن هستیم، سامانه آنلاین «رازی تک» که به منظور تسهیل در صدور بیمه‌نامه‌ها طراحی شده است، در حال حاضر برای صدور بیمه‌نامه عمر مورد استفاده قرار می‌گیرد.»

حجتی به طرح بانک-بیمه همای رازی که با همکاری بانک قرض‌الحسنه مهر ایران انجام شده است، اشاره کرد و گفت: «با اقدامات انجام‌شده امیدوار هستیم تا پایان سال کارنامه درخشانی از شرکت بیمه رازی ارائه دهیم.»

علاوه بر این، در این مراسم، مجید مشعلچی، قائم مقام بیمه مرکزی، در آیین رونمایی از این دو سامانه، به برخی کلیدواژه‌های مهم و برجسته در صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: «هرکدام از ذینفعان و بازیگران این صنعت، چند کلیدواژه مشخص را برای مأموریت خود برجسته‌تر می‌کنند تا اهدافشان را محقق سازند.»

وی با بیان اینکه مدیر راهبردی در شرکت‌های بیمه باید تنظیم‌کننده خواسته‌های رگولاتور و سهامداران باشد و اگر در جایی دچار مشکل شدیم، قطعاً این توازن برقرار نشده است، افزود: «در این راستا نهاد ناظر بر برخی از این کلیدواژه‌ها تاکید بیشتری دارد که باید از طریق شرکت‌های بیمه پیگیری شود و رضایت مردم از جمله این موارد است.»

مشعلچی در همین راستا بر تسهیل خدمات بیمه‌ای تاکید کرد و گفت: «این امر با توجه به خلاقیت و نوآوری محقق می‌شود و می‌تواند راهی برای رشد و توسعه شرکت‌های بیمه‌ای و رضایت بیشتر مردم و بیمه‌گذاران باشد.»

وی همچنین شفافیت و ارائه خدمات بهتر را عاملی برای موفقیت شرکت‌های بیمه‌ای دانست و افزود: «اقتصادی بودن بیمه‌نامه از عوامل موثر در توسعه و بهبود فروش خدمات بیمه‌ای است که باید به آن توجه شود. قائم مقام بیمه مرکزی بر ارائه خدمات غیرحضوری نیز تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: «باید به سمت فروش آنلاین بیمه و پرداخت غیرحضوری خسارت حرکت کنیم و این اقدامات در نهایت می‌تواند رضایت مردم و شبکه فروش را به همراه داشته باشد.»

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: