شرکت بیمه دی در سال های اخیر توانسته با مدیریت ریسک مناسب و فروش بیمه های بدون ریسک هم فروش بالایی را تجربه کند و هم نسبت خسارت پایینی را محقق کند. بر اساس همین رویه مثبت در فروش، تحقق درامد و تراز مثبتی را تجربه کرده و به یکی از بهترین شرکت های بیمه عملکرد مناسب تبدیل شود.
به گزارش بانکداری ایرانی؛ مدیرعامل بیمه دی اخیرا گفته طی پنج ماه نخست امسال بیش از 118 درصد رشد تحقق عملکردی داشته و بر اساس همین رشدی که داشته می تواند تا اخر سال رشدی 145 درصدی را محقق کند.
او در جلسه ای که با همکاران خود در شرکت بیمه صحبت می کرد ، گفت: اگرچه در سبد پرتفوی فعلی شرکت، بیمههای درمان سهم بیشتری را به خود اختصاص داده اما با برنامه ریزیهای تدوین شده، رویکرد شرکت به سوی خُرده فروشی با اولویت صدور بیمهنامههای زندگی خواهد بود. شبکه فروش بیمه دی نقش به سزایی در افزایش خرده فروشی دارد و با توجه به اقداماتی که در حوزه تبلیغات و آموزش به اجرا درآمده، استفاده و بهرهبرداری از فرصتهای به وجود آمده مورد انتظار است و امید میرود شبکه فروش به عنوان عضو موثر بیمه دی، نقش آفرینی کند.
بیمه دی در پنج ماهه نخست امسال بیش از 233 هزار 395 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده بود. این در حالی است که در سال 1401 این شرکت طی پنج ماهه نخست سال تنها توانسته بود 79 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کند و در حقیقت رشدی سه برابری را طی دو سال محقق کرده است.
در کنار رشد قابل توجه حق بیمه تولیدی شرکت ، نسبت خسارت هم بهبود معنا داری پیدا کرده است که نشان از مدیریت ریسک شرکت بیمه دی در سالهای اخیر دارد.
در سال 1401 نسبت خسارت شرکت به 28 درصد، در سال گذشته به 28.5 درصد و امسال به کانال 27 درصد ورود کرده که وضعیت مناسبی را برای شرکت رقم زده است.
رشد حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی شرکت نشان می دهد که این شرکت به تمام برنامه های سال های اخیر خود دست یافته و توانسته است رشد قابل قبولی را محقق کند.
تراز مثبت بیمه دی بر اساس این حق بیمه و خسارت پرداختی به رقم 168 هزار ریال رسیده که رقمی نادر در صنع بیمه است چرا که نسبت خسارت 27 درصدی برای چند شرکت خاص اتفاق افتاده و همه شرکت ها نتواستند چنین خسارت پرداختی و نسبت خسارتی را تجربه کنند.