کد خبر: ۲۱۹۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - 08 September 2024
اختصاصی بانکداری ایرانی؛
یکی از محل های درآمد بانک صادرات به غیر از فعالیت حرفه ای بانکداری مانند تسهیلات،سرمایه گذاری است. استراتژی وبصادر سرمایه گذاری با حداقل بهای تمام شده است تا منافع سهامداران و سرمایه گذاران بانک حفظ شود.

یکی از محل های درآمد بانک صادرات به غیر از فعالیت حرفه ای بانکداری مانند تسهیلات،سرمایه گذاری است. استراتژی وبصادر سرمایه گذاری با حداقل بهای تمام شده است تا منافع سهامداران و سرمایه گذاران بانک حفظ شود.

به گزارش بانکداری ایرانی؛  بانک صادرات در سه ماهه ابتدای امسال توانست از محل سرمایه گذاری مرتبط با فعالیت غیربانکی مبلغ 23 هزار و 866 میلیارد ریال درآمد داشته که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته حدود 10 درصد رشد داشته است.

سرمایه گذاری بانک  در سهام و سایر اوراق بهادار در سال جاری به رقم 586 هزار میلیارد ریال رسیده است این در حالی است که در ابتدای سال حدود 464 هزار میلیارد ریال بوده و طی سه ماه رشدی 27 درصدی داشت.

در این دوره یک اتفاق مهم بانک که در صورت های مالی خرداد 1403 قید شده فروش سهام بیمه اتکایی امین بوده که بر اساس فروش 26 میلیون سهم 75 میلیارد ریال سود برای بانک و سهامداران بانک در پی داشته است.

بررسی وضعیت سرمایه گذاری های مفید بانک صادرات در ماه های اخیر

در واقع در خرداد امسال درآمد از سرمایه گذاری در سهام و اوراق بهادار به مبلغ 11 هزار و ‬‬533 میلیارد ریال ، درآمد سرمایه گذاری در اوراق بدهی مبلغ 50 هزار میلیاردریال و درآمد سپرده گذاری در بانک ها 600 میلیارد ریال بوده است.

درآمد سرمایه گذاری بانک صادرات در تیرماه 1205 میلیارد تومان است که نسبت به مدت مشابه ماه قبل رشد 44 هزار درصدی را نشان می دهد. این درآمد در خرداد ماه سالجاری نزدیک به 3 میلیارد تومان به ثبت رسیده است.


بررسی ها نشان می دهد ؛ درآمد کارمزد برای بانک صادرات در تیرماه 858 میلیارد تومان بوده است که نسبت به ماه قبل از رشد 19 درصدی برخوردار است و درآمد اوراق بدهی در تیرماه سالجاری نیز معادل 21 میلیارد تومان بوده است همچنین وضعیت سرمایه گذاری در سال گذشته هم وضعیت مناسبی داشته و توانسته سود قابل قبولی را برای بانک در پی داشته باشد.

بر اساس این گزارش، بانک صادرات در ابتدای امسال در شرکت های بورسی حدود 185 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده بود که این واگذاری سرمایه گذاری ها در دستور کار قرار گرفته و در صورت های مالی پایان سال گذشته قید شده که بر اساس برنامه های آتی شرکت در شرکت های سرمایه پذیر برنامه واگذاری در دستور کار قرار گرفته است.

در پایان سال گذشته درآمد حاصل از سرمایه گذاری در سهام مبلغ 66 هزار میلیارد ریال و سود حاصل از فروش سرمایه گذاری 34 هزار میلیارد ریال بوده و در مجموع در سال گذشته 101 هزار میلیارد ریال درامد داشت.

بانک صادرات بر اساس عملکرد مناسبی که در سال های اخیر در حوزه سرمایه گذاری داشته توانسته سود قابل قبولی را محقق کند و در کنار فعالیت های حرفه ای خود در نهایت سودسازی مناسبی داشته است.
سرمایه گذاری بانک صادرات یکی از مهمترین بخش از فعالیت بانکی در کسب درامد است به همین دلیل منفعت زیادی برای سرمایه گذاران و سهامداران دارد.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: