کد خبر: ۲۱۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۲ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - 10 August 2024
مدیرعامل بیمه تجارت نو در پاسخ به بانکداری ایرانی،
یکی از علت های مطالبات انباشته شده شرکت به بیمه های کشی و باربری برمی‌گردد که قراردادهای کنسرسیومی بودند و دیگر این شرکت کنسرسیوم نیست.

مدیرعامل تجارت نو با اعلام موافقت سازمان بورس برای افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی «بنو» گفت: این افزایش سرمایه در دو نوبت و از محل آورده نقدی سهامداران انجام خواهد شد. این اقدام شرکت را به یکی از هفت یا هشت شرکت برتر بازار از حیث سرمایه تبدیل خواهد کرد.

به گزارش بانکداری ایرانی، مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو در پاسخ به پرسش خبرنگار بانکداری ایرانی در رابطه با مطالبات انباشته شده و سررسیده شرکت در سال جاری اظهار کرد: شرکت تمام تلاش خود را کرده تا وضعیت مطالبات خود را بهبود ببخشد  و اغلب این مطالبات برای سال های قبل بوده که سررسید شده و در حال وصول هستیم.

رضوانی افزود: مطالبات شرکت به دلیل مراوده های مالی رشد قابل توجهی داشته است. 99 درصد مطالبات ما برای قرادادهای جاری هستند و این یک امر طبیعی در صنعت بیمه است و به همین دلیل افزایش پیدا می کنند در واقع به دلیل افزایش فروش این مطالبات هم افزایش پیدا می کند. مطالبات برای سالهای گذشته به دلیل شرایط خاص قراردادهایی است که شرکت داشت.

او در ادامه گفت: به عنوان نمونه یکی دیگر از علت های مطالبات انباشته شده به بیمه های کشی و باربری برمی‌گردد که قراردادهای کنسرسیومی بودند و دیگر این شرکت کنسرسیوم نیست. اما در مجموع می توان به جرات گفت که مطالبات طولانی مدت شرکت از 45 درصد به 21 درصد کاهش یافته است.

رضوی در خصوص سوال بانکداری ایرانی مبنی بر افزایش بدهی بیمه گذاران شرکت گفت: اگر بدهی به بیمه گذاران در رابطه با پورتفوی شرکت بررسی شود مشخص می شود که که نسبت به حق بیمه تولیدی و نسبت به پورتفو کاهش داشته  است. در حقیقت اغلب فروش ها تلاش شده که نقدی باشد.شرکت در ماه های اخیر بیشتر نقد فروشی کرده و باید توجه داشت که با حق بیمه 1500 میلیارد ریالی بدهی 1500 میلیارد ریالی بود و با حق بیمه 3500 میلیارد ریالی به 1600 میلیارد ریال رسیده است بنابراین وضعیت بدهی ترمیم شده است.

مدیرعامل شرکت بیمه تجارت نو در ادامه در رابطه به زمین بابلسر شرکت و مشکلاتی که بوجود امده توضیح داد: چندی پیش اظهارنامه ای دریافت کردیم که یک فقره زمین به متراژ 8500 متر مکعب یکی از شرکت‌های زیر مجموعه بیمه خریداری کرده که در مرداد 1402 با یک زمینی در جردن تهران تهاتر بشود. ملک جردن موارد خاص بود. در شهریور 1402 واگذاری این سند انجام شد. زمین دارای شرایط خاصی بوده و ما مایل نبودیم که این تهاتر انجام شود. در اسفند این زمین به مالکیت شرکت بیمه تجارت نو برگشت. توانستیم این زمین را بدون کمترین هزینه برگردانیم. در واقع با کمک سهامداران شرکت توانستیم زمین را برگردانیم و با این کار توانستیم زیان شرکت را کاهش دهیم و خبر خوبی برای سهامداران بود.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: