کد خبر: ۲۱۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - 04 August 2024
بانکداری ایرانی گزارش می دهد؛
بیمه دی از محل منابع بیمه در سال‌های اخیر سرمایه گذاری خوبی داشته و توانسته برای بیمه‌گذاران خود سودهای قابل قبولی بسازد. علاوه بر این برای سهامداران خود هم وضعیت سودسازی خوبی را محقق کرده است .

بیمه دی از محل منابع بیمه در سال‌های اخیر سرمایه گذاری خوبی داشته و توانسته برای بیمه‌گذاران خود سودهای قابل قبولی بسازد. علاوه بر این برای سهامداران خود هم وضعیت سودسازی خوبی را محقق کرده است .

به گزارش بانکداری ایرانی، بر اساس همین عملیات موفق این شرکت در حوزه بیمه گری و سرمایه گذاری طی سه ماه سه هزار و 809 میلیارد ریال سود خالص ساخته که برای هر سهم 416 ریال کنار گذاشته است.

یکی از متغیرهایی که نشان می دهد که سرمایه گذاری های شرکت موفقیت آمیز بوده بازدهی سرمایه‌گذاری شرکت است. چرا که بازدهی سرمایه یا ROE بیمه دی در ابتدای امسال به رقم بالای 44 درصد رسید در حالی که در سال گذشته رقم 27 درصد بود. این افزایش بازدهی سرمایه‌گذاری بیمه دی ناشی از سرمایه‌گذاری های درست و مناسبی بود که بیمه دی در سال های اخیر از محل درآمد بیمه گری خود انجام داده و نشان داده که سرمایه گذاری مشتریان و بیمه گذاران را در جای مناسبی هزینه کرده است.

بیمه دی در پایان سه ماهه اول منتهی به 31 خرداد 1403 مبلغ 17 هزار و 711 میلیارد ریال سرمایه گذاری داشته که علاه بر ان در بخش املاک هم مبلغی نزدیک به یک هزار میلیارد ریال هم سرمایه گذاری انجام داده است.

این سرمایه گذاری ها از محل منابع بیمه گری بوده و برای شرکت طی سه ماه 383 میلیارد ریال سود ساخته که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته حدود 70 درصد رشد داشته است.

گفتنی است که در پایان سال 1402 این شرکت با رقم 21 هزار میلیارد سرمایه گذاری طی 12 ماه سال مبلغی حدود سه هزار میلیارد ریال سود کسب کرد .

بیمه دی در سال گذشته به دلیل جهش 70 درصدی حق بیمه و جذب مشتریان جدید ، بیش از 330 درصد در ذخیره گیری رشد داشته است   و رقم ذخیره این شرکت طی سه ماه از رقم 47 هزار میلیارد ریال در پایان سال 1402 به رقم 201 هزار میلیارد ریال در پایان خرداد 1403 رسیده است.

به همین دلیل پیش بینی می شود که میزان سرمایه گذاری بیمه دی در سال جاری جهش قابل قبول و سود خیره کننده ای داشته باشد.

گفتنی است که شرکت های بیمه از محل ذخایر نیز می توانند تا حدودی سرمایه گذاری انجام دهندو کسب سود کنند.

نرخ بازده سرمایه گذاری (Return Of Investment) یک معیار مهم برای ارزیابی عملکردی یک پروژه یا یک موقعیت سرمایه‌گذاری است که میزان سود بدست آمد‌ه از سرمایه‌گذاری را در مقایسه با کل مبلغ سرمایه‌گذاری‌ می‌سنجد.

بیمه دی در حالی رشد بازدهی سرمایه گذاری را در ماه های گذشته تجربه کرده بود که هنوز سرمایه گذاری های جدید سال جاری اجرا نشدند به همین دلیل این پیش بینی وجود دارد که از محل سرمایه گذاری های جدید سود خیره کننده ای بسازد

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: