کد خبر: ۲۱۸۹۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - 23 July 2024
اختصاصی بانکداری ایرانی ؛
در سال 1402 شرکت بیمه دانا با تولید 328 هزار میلیارد ریال در رتبه دوم تولید در بین شرکت هاي فعال در زمینه بیمه قرار گرفت و حدود 11.8 درصد از سهم این بازار را به خود اختصاص داده و همچنان این جایگاه را در صنعت حفظ کرده است.

بیمه دانا در سال‌های جاری توانست فاصله خود را با شرکت‌های دیگر بیشتر کرده و سهم خود را در صنعت بمیه افزایش دهد و دو رقمی کند. سهم دو رقمی از بازار در سال 1401 اتفاق افتاده و این احتمال وجود دارد که امسال در کانال 12 درصدی وارد شود .

به گزارش بانکداری ایرانی،  در سال 1402 شرکت بیمه دانا با تولید 328 هزار میلیارد ریال در رتبه دوم تولید در بین شرکت هاي فعال در زمینه بیمه قرار گرفت و حدود 11.8 درصد از سهم این بازار را به خود اختصاص داده و همچنان این جایگاه را در صنعت حفظ کرده است. با توجه به آخرین آمار که بیمه مرکزي جمهوري اسلامی ایران منتشر نموده است، در این مدت تولید کل صنعت بیش از 2790 هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 59/1 درصد رشد در حق بیمه‌هاي صادره داشته است.

 

جایگاه بیمه دانا در صنعت بیمه ماندگارتر شد

جایگاه بیمه دانا در صنعت بیمه ماندگارتر شد

 

روند صعودی سهم بازار هرچند نوساناتی در گذشته داشته ولی در سالهای اخیر به دلیل انتخاب استراتژی خاص در پرتفوی خود روند صعودی پیدا کرده است.

در سال گذشته کل صنعت بیمه حدود 2789 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد که در مقابل آن بیمه دانا مبلغ 327 هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد. این حق بیمه تولیدی رشدی 59 درصدی را نسبت به سال قبل از آن محقق کرده که رشدی قابل توحه بوده و یکی از دلایل بالا بردن سهم شرکت در بازار را عملیاتی کرد.

جایگاه بیمه دانا در صنعت بیمه ماندگارتر شد

نسبت خسارت شرکت هم در دو سال گذشته بهبود یافت و در کانال 50 درصد باقی مانده و نسبت به صنعت بیمه فاصله چندانی نگرفت.

جایگاه بیمه دانا در صنعت بیمه ماندگارتر شد

 

این رویه در درآمد وسودآوری شرکت تاثیر زیادی داشت


درآمد شرکت از رقم 206 هزار میلیارد ریال به 327 هزار میلیارد ریال رسید که رشدی بالاتر از 60 درصدی داشت.

جایگاه بیمه دانا در صنعت بیمه ماندگارتر شد

شایان ذکر است که شرکت بیمه دانا با بهره مندي از سند چشم انداز در برنامه‌هاي خود، تلاش در حفظ و ارتقاء جایگاه شرکت همسو با رشد صنعت بیمه، افزایش سهم بیمه هاي زندگی در پورتفوي شرکت، توسعه بیمه هاي سودآور و بیمه هاي خرد، اصلاح و پیاده سازي نظام جامع مدیریت ریسک در قراردادها، افزایش سرمایه شرکت، ایجاد تحول در مدل کسب و کار و فرآیندهاي سازمانی در فضاي دیجیتال، حضور در بازارهاي بیمه اي خارج از کشور به ویژه کشورهاي همسایه و منطقه، بهبود نسبت مطالبات شرکت به کل دارایی ها و متعاقب آن اصلاح ساختار پرتفوي شرکت سرلوحه فعالیت هاي خود قرارداده است و به همت این تلاش مجموعه بزرگ بیمه دانا به این رتبه در صنعت دست یافته است.

جایگاه بیمه دانا در صنعت بیمه ماندگارتر شد

از همه مهمتر اینکه در بازار سرمایه و در بین شرکت های بیمه خصوصی دارای جایگاه خاصی است و نزدیک به 18 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و شرکت نخست این صنعت است.

 

جایگاه بیمه دانا در صنعت بیمه ماندگارتر شد

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: