کد خبر: ۲۱۸۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۳۰ تير ۱۴۰۳ - 20 July 2024
اختصاصی بانکداری ایرانی؛
بیمه دی در سال های اخیر تلاش کرده با مدیریت پورتفوی خود و از بین بردن ریسک به یکی از بهترین شرکت های بیمه گری در خصوص سودسازی، ریسک کم و جهش عملکردی باشد.

رشدهای خیره کننده اعداد وارقام بیمه دی و رشد صعودی در رتبه بندی ها

 بیمه دی در سال های اخیر تلاش کرده با مدیریت پورتفوی خود و از بین بردن ریسک به یکی از بهترین شرکت های بیمه گری در خصوص سودسازی، ریسک کم و جهش عملکردی باشد.

این شرکت رشد سود چندده درصدی ، کنترل بدهی و ریسک های مالی و کسب بازار و جذب مشتریان جدید را در سال های اخیر تجربه کرده است و بیمه مرکزی کماکان رتبه این شرکت را باید هر سال نسبت به دیگر شرکت ها بالاتر ببرد.

به گزارش بانکداری ایرانی، بیمه دی در حال حاضر به لحاظ فروش رتبه چهارم را در بین شرکت های خصوصی و به لحاظ سهم بازار رتبه نهم را داراست به لحاظ رشد سودآوری رتبه نخست را دارد.
بر اساس آخرین اطلاعات آماری منتشر شده توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در سال 1402 در کل صنعت بیمه 2789 هزار میلیارد ریال حق بمیه تولیدی و 1627 هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده اند. بر اساس گزارش بیمه مرکزی حق بیمه تولیدی در سال گذشته رشدی 60 درصدی داشته است در مقابل بیمه دی سال گذشته رشدی 61 درصدی داشته و به جایگاه خوبی رسیده است.
علاوه بر این ، بیمه دی با فروش 170هزار میلیارد ریالی به رتبه چهارم در کل صنعت قرار گرفته و بر همین اساس با داشتن سهم بازار 3.2 درصدی رتبه نهم را در میان کل شرکت های بیمه قرار گرفت.
از سوی دیگر عملکرد شرکت در سال گذشته رشدهای قابل توجهی داشت و اغلب سرفصل های شرکت بالاتر از 100 درصد رشد کرد که یک اتفاق مناسبی برای صنعت بیمه است .به عنوان نمونه سود ناخالص فعالیت های بیمه ای در سال 1402 بیمه دی بیش از 178 درصد داشته و به 14هزار میلیارد ریال رسید. همچنین سودعملیاتی شرکت هم 212 درصد رشد داشته و به رقم 9هزار و 449 میلیارد ریال رسید. و سود قبل از مالیات شرکت 191 درصد رشد داشته و به 9 هزار و 402 میلیارد ریال رسید. در کنار ان سود خالص رشدی 148 درصدی داشته و به هشت هزار میلیارد ریال رسید. شایان ذکر است که سود خالص هر سهم در سال گذشته 843 ریال شد.
در ترازنامه شرکت هم مشاهده می شود که موجودی نقدی شرکت با رشدی 81 درصدی به چهار هزار و 358 میلیارد ریال رسیده و دارایی شرکت هم با رشدی 54 درصدی به 152 هزار میلیارد ریال رسید. جمع بدهی شرکت در این دوره مالی مبلغ 134 هزار میلیارد ریال بوده که 88 درصد از کل دارایی را شامل می شد و نشان از مدیریت شرکت از دارایی های خود است.
گفتنی است که شرکت بیمه دی با اتکا به دانش فنی تجربه 19 ساله خود در زمینه ارائه خدمات بیمه ای و همچنین طراحی بیمه نامه های جدید، اعم از رضایت مشمریان خود را جلب کرده و در راستای افزایش روز افزو ن آن تلاش کرده است. همچنین با توجه به سیاست های شرکت در راستای مشتری مداری ساماندهی شبکه فروش، علاوه بر گسترش فروش بیمه نامه های خرد، قراردادهای بزرگ کشوری با بیمه گذاران به رخ زیر منعقد شده است. د رحقیقت این شرکت برخلاف تصور دارای مشتریان گسترده ای است که تنوع زیادی دارد. مشتریان این شرکت عبارت از
بنیاد شهید امور ایرارگران، گروه مالی دی، قرارگاه سازندگی خاتم النبیا، شرکت توزیع برق تهران، و زارت نیرو، شرکت تولید اتومبیل سایپا، ایران خودر، دانشگاه های آزاد سراسر کشور، شرکت تولید و صنعتی زر ماکارون، آب منطقه ای تهران، برق منطقه ای خوزستان، سازمان پزشکی قانونی کل کشور، دانشگاه تربیت مدرس، توانیر، شرکت ملی حفاری ایران، شرکت صنعتی دریای ایران، شرکت ملی نفت ایران، گروه صنعتی تجاری آناتا و برق منطقه‌ای آسمان سیستان بلوچستان هستند.

علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: